Jump to content
Annons

David Sylvian


Falk

Recommended Posts

OBS Ni har väl inte missat David Sylvians nya CD-projket!? Gruppen heter Nine Horses o gruppen består av Sylvian+hans bror Steve Jansen samt tysken Friedman!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok 😉 ..är det bara jag som har köpt o lyssnat på Nine Horses 😄 ..själv tycker jag det är ett mycket bra verk med bara bra låtar som på ngt sätt blandar alla hans tidigare album!..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har (förutom de gamla Japan-grejerna) hört "Blemish", samarbetet med Robert Fripp "Damage" samt hans sånginsats på Fennesz skiva "Venice". Inte hört det nyaste dock. Gillade nog delar av "Blemish" samt låten Transit på "Venice" bäst av det tror jag.

Ok o oops då måste du skaffa Nine horses!..du kommer att bli glatt överraskad om du gillade "gamla" Sylvian o Japan!..Blemish är ju ett mer udda experiment som kanske inte blev sådär jättelyckat, dvs smal publikkrets...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har (förutom de gamla Japan-grejerna) hört "Blemish", samarbetet med Robert Fripp "Damage" samt hans sånginsats på Fennesz skiva "Venice". Inte hört det nyaste dock. Gillade nog delar av "Blemish" samt låten Transit på "Venice" bäst av det tror jag.

Ok o oops då måste du skaffa Nine horses!..du kommer att bli glatt överraskad om du gillade "gamla" Sylvian o Japan!..Blemish är ju ett mer udda experiment som kanske inte blev sådär jättelyckat, dvs smal publikkrets...

Okaij, ja "Blemish" är lite väl utspejsad i gitarrspelet ibland. Har du hört låten Transit på "Venice"? Han sjunger helt sjukt snyggt på den låten.

Japp..och visst är den bra 😉 ..det verkar som om Sylvian lyser som mest upp när han sjunger till andras låtar...eller 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Nine Horses? 😱

Aldrig hört talas om dom. Är dom bra? 😕

Japp..mer än bra..helt suverän 😉 ..tidlös musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ngn som vet om Dolphin Brothers går att hitta på CD 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...