Jump to content
Annons

Söt lockig liten brunett, amerikanska?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag är kräsen när det gäller att ta till mig NY musik på riktigt allvar. Jag menar gå och köpa en CD med en helt ny artist eller en artist som är rätt ny i alla fall.

Nu såg jag en liten brunett på TV med akustisk gitarr och mörkbruna lockar framföra en popaktig låt. Helt görabra var det! Vad heter hon??? Hon verkar vara från USA. Har vart en video med henne på ZTV/MTV också nyligen.

Vilken röst - och ja...resten också.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Jo, jag vet Jocke...inte så mycket till ledtrådar kanske...

Den där jazziga Norah Jones var det inte, spelar inte hon mest piano?

Den där norskan var det inte heller gol. Håret var mörkare och ögonen med.

Dessutom var hon KORT.

Jag tror det var på ett program, av typen det med hon...Kattis Ahsltröm heter hon väl, eller så var det BingoLotto...eller David Letterman...Alltså ett program med musikaliska gäster.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nix, icke Thåström.

Ja, jag såg det inslaget förra eller förrförra veckan, tror jag. November.

🙂

:musik

DOROTEA: Detta med datumar.

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag vet vem du menar, men kommer icke på hennes namn. Hon gästade Bingo Lotto här för någon vecka sedan. Hon har ett konstigt namn.

EDIT: Dessutom har det gjorts reklam på TV4 för hennes album. Och låten som jag misstänker att musik syftar på, är riktigt mysig =) Rätt typisk kärlekshistoria vill jag minnas, men behaglig! Om jag bara kommer på refrängen... 🙂

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Siw Malmqvist?

Hon passar ju faktiskt oförskämt bra in på beskrivningen, men nej!

Jag kom på, eller rättare sagt, snokade runt lite, och kom på hennes namn! Katie Melua! Nu återstår det bara att se om det var hon musik tänkte på?

Jag tror att låten musik hört är Nine Million Bicycles.

Link to comment
Dela på andra sajter

Siw Malmqvist?

Hon passar ju faktiskt oförskämt bra in på beskrivningen, men nej!

Jag kom på, eller rättare sagt, snokade runt lite, och kom på hennes namn! Katie Melua! Nu återstår det bara att se om det var hon musik tänkte på?

Jag tror att låten musik hört är Nine Million Bicycles.

Jag tror du har det Rombo!!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag tror jag är kär... vad ska nu My säga...

Albert2.jpg

Född i Georgien, men flyttade till Belfast som 8-åring, då hennes pappa är eftertraktad hjärtkirurg. Idoler är tydligen Queen, Joni Mitchell och Bob Dylan. Har samarbetat med Queen och är ambassadör för Rädda barnen. I England den bäst säljande kvinnliga artisten förra året. Hon har sålt Dubbla Platina och legat på Topp10 Europa runt.

Vad man får veta en massa på rätta officiella hemsidor...

...och av Forummedlemmar...

TACK MARCUS ROMBO!

You've made my week!

😏

:musik

LOTTA: jaja...

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ja...*suck*....

Katie Melua

Katie Melua

Katie Melua

Katie Melua

Katie Melua...

😏

:musik

p.s. Trodde aldrig jag skulle få användning för den smiley:n. d.s.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ja, jag är väldigt svårflörtad när det gäller musik. Queen, Sparks och Led Zeppelin tog det mig 20 år innan jag kunde acceptera och sedan dessutom upptäcka att de hade en drös låtar som var riktigt bra och införskaffa dem.

Skönt då när det kommer en artist/grupp som jag kan fastna för direkt. Det händer ju bara nån gång per decennium, så...

😏

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ja, jag är väldigt svårflörtad när det gäller musik. Queen, Sparks och Led Zeppelin tog det mig 20 år innan jag kunde acceptera och sedan dessutom upptäcka att de hade en drös låtar som var riktigt bra och införskaffa dem.

Skönt då när det kommer en artist/grupp som jag kan fastna för direkt. Det händer ju bara nån gång per decennium, så...

😏

:musik

Detdär hon håller på med är har ju funnits hur länge som helst. Menmen, alla tycker vi olika och tur är väl det.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

"Nine million bicycles" är en One of a kind...

Kan man skriva en enda sån låt, kan man dö sedan...

That's a fact!

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
😄

Jo henne har jag hört på teven (om det är den videon där hon ligger på rygg på backen och nån drar i hennes fötter...). Rätt så bra faktiskt.

Jag har inte sett Nine Million... videon, men jag tror du tänker på en anna låt och artist, hon som du tänker på har en mössa på sig i videon va? Det är en nordisk artist, och den låter/texten diggar jag som fan. Den vill jag ha tag på!

Förresten håller jag emd om Cassidy. Hon påminner om den Melua.

EDIT: Hon är nog norsk (?), hon är brunett, och i videon till låten jag vill ha tag på har hon en stickad mössa på sig och sort of svävar på rygg över marken. Hon är söt. Låten låg bra till på Up North listan ett bra tag vill jag minnas.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Jo henne har jag hört på teven (om det är den videon där hon ligger på rygg på backen och nån drar i hennes fötter...). Rätt så bra faktiskt.

Jag har inte sett Nine Million... videon, men jag tror du tänker på en anna låt och artist, hon som du tänker på har en mössa på sig i videon va? Det är en nordisk artist, och den låter/texten diggar jag som fan. Den vill jag ha tag på!

Förresten håller jag emd om Cassidy. Hon påminner om den Melua.

EDIT: Hon är nog norsk (?), hon är brunett, och i videon till låten jag vill ha tag på har hon en stickad mössa på sig och sort of svävar på rygg över marken. Hon är söt. Låten låg bra till på Up North listan ett bra tag vill jag minnas.

Jaha. Okej. Hon är rätt så bra oxå ju. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...