Jump to content
Annons

Ricardo José - Solitud Mental (Tecno)


Pazo

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Solitud Mental

* ARTIST/GRUPP:Ricardo josé

* GENRE:Techno

* LÅTLÄNGD:3.54

* KOMPOSITÖR:Jag

* PRODUCENT: Jag

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 5.507mb

* STATUS: Färdig

Ja. Ennu en låt utav mig.

Techno även denna gång.

Bara till att komentera/ ge kritik 🙂

Låtlänk

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok Pazo 🙁 ..här pumpar du på direkt utan ngt som helst förspel..nja bra tryck i låten..men du behöver nog precis som hegobald antyder ett intro åtminstone o då i lugnare takt..ja du vet..så färdig är den inte för mig iaf 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Pazo.

Detta var rätt olikt mycket jag har hört. Kanske bara jag som inte lyssnar på aggrotechno 🙁

Trummorna och effekterna sitter ju där de ska absolut men är det bara jag som saknar lite mer av melodier, pads och ljudslingor? Nu kanske jag har missuppfattat hela genrén helt och hållet 😛

Nämen som sagt. Det är bra gjort men i mitt tycke är det alldeles för LITE gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe! 😛

Det svänger ju. Verkligen nåt o träna till dehär. Inte så mycket mer o säga... förutom att ja gillar när ditt basljud ligger lixom bakom allt i mixen. De e coolt! 😄

Hinner inte skriva mer nu, för nu ska jag dansa! 🙁

\Dana

Edit: Stavas det inte SOLITUDE mental?

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst driv! Basgången är toppen, men skulle behöva vara lite tydligare. Sänk reverbet (det är reverb jag hör va?) och lägg på en väldigt försiktig overdrive, möjligen bara i det övre registret för att inte tappa botten. Och så saknar jag ett intro litegrand, det är väldigt mycket pang på nu. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

k9: Techno kan vara mkt hårdare än detta. Lyssna bara på några av Chris liebings eller adam beyers fina ösiga låtar. OCH: Slå hårt! slå lite från mig me 😕

Hegobald Ne jag vet. Kom att tänka på det senare. Däremot är jag rätt nöjd med slutet, gillar när de "bara tar slut". Gillar antiklimax effekten på det.

Falk Se ovanstående svar.

Pluffo Jag hade melodier i låten först. Men sen var jag inte så säker på det, för jag vill ju ändå ha en fetinglåt som bara köttar på. Så efter lite rådfrågning med Mr Rombo så kom vi fram till att skita i melodi å koncentrera på öset. Jag gillar det iaf :rolleyes:

Danis Basen i bakgrunden gillar jag också...den ska bara vara som utfyllnad och försöka ge lite mer sväng i de hela 😱 Angående stavningen så är den rätt. Det är nämligen på spanska 😆. Betyder mental ensamhet 😎

Leo Det är inte så mkt reverb på den alls. Men jag kanske ska ta bort reverbet helt. Som sagt så ska ju basen vara lite i bakgrunden. men lite mer överdrive kan u inte skada 😆...Intrå påväg 😆

Tack för lyssningarna gossar... Ge mig mer!!! 😠😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är på rätt väg iaf 😳

Techno måste vara gubbsvårt att göra.. Själv har jag aldrig ens försökt.. Om jag utgår från den technon jag hört (har ett gäng riktigt feta technomixar i itunes), och jämför din låt med den etablerade technon, så har du inte hittat hela vägen hem riktigt. men det är på god väg.

Försöker tänka ut lite konstruktiv kritik, men det är svårt.

Trumprogrammeringen kändes lite stel, och vissa av (trum)ljuden kändes lite stela. Kicken satt där den skulle, men fick lite känslan av att beatet låg ovanpå det andra. Det kan räcka att ändra nivåerna lite och komprimera ihop det lite hådare för att få mer sug i låten.. Som sagt.. All respekt för det du gör, det är på g! 😱

du får 3 bananer av 5 möjliga av mig.

puss

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nästan att kvartgången i basen känns onödig! Skippa den och kötta på någon arpeggiobas som spelar kvinter och oktaver.. 😳

Det är iofs. lite kul med aggro-svensktoppen-feelingen.. Om du skulle lägga lite dissonans ovanpå.. 😱

Trummorna driver på bra! Skön ljudbild, håller med om beyer/lekebusch-liknelsen.

Svår genre att hålla sig inom, det här.. Har heller aldrig försökt själv, men jag kan tänka mig att det är svårt att hålla ihop säcken och ge ett trovärdigt resultat.

Kul att få lyssna, jobba på

/tek

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Hårt som attan detta.

Kompetent gjort, men genren är inte riktigt min vanliga kopp te.

Schysst att lyssna på ngt lite annorlunda.

keep on rocking

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

OlkeJo jag vet att jag inte riktigt når upp till den "riktiga" technon. Iaf inte till Joris vorrn och alexander Kowalskis skills. de är sjuka!. Men jag försökte iof inte direkt göra sånt techno utan mer ösig utan melodi. men ändå 🙂

Ska kolla lite dedär med trummorna. var själv ganska nöjd med dem men jag kolla lite komprimering.

teknodromJag kan inte direkt så mkt musikteori. men jag antar att du menar när basen byter "ton". och att du menar att steget där skulle vart annorlunda 😛 tackar för de andra fina orden 🙂

starboy Tackar tackar 🙂

Techno är faktiskt den elektroniska musiken jag lyckats göra bäst hitills. har försökt med trance/house, beats osv men jag är mest nöjd med technon. Är väl en skada jag har som trummis 🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Techno måste vara gubbsvårt att göra..

Inte alls. Jag och en kompis gjorde en halvfärdig på en halvtimma en gång. Vid den tiden då House & Trance kom fram. Långt ifrån vad vi brukade göra.

Hetsigt divande trummor. Suggestiv synkoperad basline. Maffigt knepigt syntljud med delay. Jag slog ackord halvt på måfå. Ibland cluster med hela näven. Det lät sjukt fräckt.

Nånå det var ju inte vår stil så vi bara lämnade den halvfärdig.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig funkar det utmärkt med pang in i låten och bara sluta.

Vill också ha en diskinktare torrare bas.

Ljudet "pad" som kommer in 0:27 försvinner och kommer igen. Hade jag gärna låtit ligga kvar till låten sätter fart igen, strax innan basen börjar. Framförallt så förvinner det lite för snabbt.

Det är lite för mycket tapp av låtens driv. Märks särskilt från 2.03. Har egentligen inget emot att man stretar och drar i rytmer. Men tycker ändå att det blir för mycket som drar åt olika håll och följden blir ett lite tappat sväng. Basen i sig är ju lite wobly, sen kommer det som låter som bjällror. Jag tror det är bjällrorna och den rytmen de spelar som mest motverkar svänget. Ja, jag är i allafall inte förtjust i dem.

ps. Förlåt men kan inte träna i det här tempot. Är inte i sådan form.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här lät ganska ovanligt tycker jag vilket är bra! Tycker att trummorna är lite mer varierade än vad de brukar vara i denna genre. Basen var bra driv i också! Jag kan egentligen inte ge mer feedback än så eftersom detta inte alls är min grej egentligen.

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...