Jump to content
Annons

CD/DVD-kopiator


wiseguy

Recommended Posts

Jag vet inte om jag är inne på rätt forumdel, men jag försöker ändå.

Är det någon som vet hur man sammankopplar ett antal CD/DVD-brännare för att kunna kopiera ett större antal skivor på kort tid?

Likt denna:

http://www.binarteknik.se/produkter/1003.phtml

(den undre modellen)

Det borde ju gå att göra en sån till ett klart lägre pris än vad en färdigbyggd kostar, frågan är bara hur man gör??

Den som jag länkade till är vad jag förstått fristående från en dator, men jag är inte främmande för att ha detta datorbaserat.

Vilket som, bara det blir billigt!!

Tacksam för seriösa tips om det är någon som kan detta. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
komoriman (oregistrerad)

Nero stöder flera brännare simultant... rent teoretiskt sett så kan du ju proppa in massa brännare i ett tomt chassi å testa men då behöver du många IDE-platser eller sata-platser...

Jag har försökt med 2 st samtidigt men något har alltid strulat... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ditt svar!

Okej! Får väl försöka testa och koppla ihop lite...

Annars får man fundera på om det kan löna sig att köpa på sig en "riktig" utrustning.

Tänkte mest göra en billigare variant för att testa och "komma igång" utan att ruinera sig.

Någon fler som har tips och kunskap om detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för Era svar hittills!

Tja, man får väl kila ner på nån databutik och se vad dom kan plocka fram för prylar som kan fungera och ändå vara ekonomiskt genomförbart.

En sån där "burning torso" som visades på bilden var liksom vad jag hade tänkt mig, men att få den fristående och bygga själv kanske inte är så lätt....

Därför får man kolla upp vad man kan fixa genom att bygga detta till en dator.

Annars får man väl räkna på det hela och se om det kan löna sig att köpa en färdig utrustning med brännare och en printer-robot som också fixar trycket på skivorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löna sig? Hur många skivor hade du tänkt kopiera då? :rolleyes:

Sådan utrustning är inte direkt gratis....

Hehe.... Ja, tanken var att det skulle bli några tusen skivor åtminstone!!

Allvarligt talat så fanns det väl en bakomliggande idé om att bedriva en sorts hobbyverksamhet med cd/dvd-kopiering.

Tex till mindre musikgrupper, reklamändamål etc

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok....

In i djungeln å fightas bara...  😆

Det finns ju redan ett antal sådana företag men kanske inte i där du bor?

😆

Jag vet att det finns ett antal såna företag, men jag har visserligen lite speciella ideér på hur man skulle kunna utnyttja en sådan maskin på ett lönsamt sätt.

Men det var liksom därför som jag tänkte trycka ner kostnaderna lite genom att se om det går att bygga en billigare variant av cd/dvd-kopierare själv!

Och, NEJ, det verkar inte finnas någon liknande firma kring där jag bor, bortsett från Audiomix i Ö-vik.

Förresten: Tuff "64-brännare" du hittade!! Vågar inte ens fundera på vad den kan kosta....

Redigerat av wiseguy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...