Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter yttligare en djup suck och nÄgot rasieriutbrott eller tvÄ fÄr jag konstatera att löda en multikabel till ADAT med EDAC huvud Àr jÀvligt svÄrt....

Jag har 16 kanalsmultikabel men jorden Àr utan "plastfodaral"....troligen Àr det fel eller vad sÀger ni som vet....???

Jag kommer aldrig fÄ skiten att passa i kÄpan utan att det blir kortslutning. Nu har jag haft lite Gaffatejp runt paren för att det inte ska bli kortis men att ha med Gaffatejp in i kÄpan till Edac kontakten kÀnns vÀldigt bökigt.

Varje par (+ & - ) ligger snyggt förpackade i ett sorts höje och i det höljet ligger jorden fri utan nÄgot plastfodral.....

JAg litade pÄ Luthman och de skulle skicka en kabel som passade för mitt ÀndamÄlet.

600 kr kostade kalaset.

JAg kanske bara nojar nu och det kanske Àr rÀtt....?

Idén med Edackontaker Àr ju bra men det Àr jÀligt knöligt att fÄ allt att sitta ihop.

Lödandet och "krympslangandet" gÄr ocksÄ bra men jag bara börjar fÄ "kalla fötter" att jag kommer att fÄ till det.

SnÀlla...

Om nÄn har nÄgot tips sÄ sÀg till innan jag blir allvarligt galen....

Jag har aldrig gjort en sÄn hÀr kabel förut och antar att man lÀr hela tiden men just nu kÀnns det bara förjÀkligt....

VĂ€nligen Mancan

Annons
Postat
  mancan sa:
Efter yttligare en djup suck och nÄgot rasieriutbrott eller tvÄ fÄr jag konstatera att löda en multikabel till ADAT med EDAC huvud Àr jÀvligt svÄrt....

Jag har 16 kanalsmultikabel men jorden Àr utan "plastfodaral"....troligen Àr det fel eller vad sÀger ni som vet....???

Jag kommer aldrig fÄ skiten att passa i kÄpan utan att det blir kortslutning. Nu har jag haft lite Gaffatejp runt paren för att det inte ska bli kortis men att ha med Gaffatejp in i kÄpan till Edac kontakten kÀnns vÀldigt bökigt.

Varje par (+ & - ) ligger snyggt förpackade i ett sorts höje och i det höljet ligger jorden fri utan nÄgot plastfodral.....

JAg litade pÄ Luthman och de skulle skicka en kabel som passade för mitt ÀndamÄlet.

600 kr kostade kalaset.

JAg kanske bara nojar nu och det kanske Àr rÀtt....?

Idén med Edackontaker Àr ju bra men det Àr jÀligt knöligt att fÄ allt att sitta ihop.

Lödandet och "krympslangandet" gÄr ocksÄ bra men jag bara börjar fÄ "kalla fötter" att jag kommer att fÄ till det.

SnÀlla...

Om nÄn har nÄgot tips sÄ sÀg till innan jag blir allvarligt galen....

Jag har aldrig gjort en sÄn hÀr kabel förut och antar att man lÀr hela tiden men just nu kÀnns det bara förjÀkligt....

VĂ€nligen Mancan

hm...jag fick iordning pÄ multikabeln till slut.....

Mycket lödande och strul men jag fick det att funka...😆

Mancan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.