Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har inte möjlighet att ställa in key split på mitt midi-keyboard, M-Audio Keystation 49e.

Vill ändå kunna spela och givetvis spela in exempelvis två olika instrument i Reason samtidigt!

Detta borde enkelt kunna fixas mha någon slags program, som lyssnar på midi-in och "snor" alla signaler exempelvis från kanal 1, ovanför C1, och skickar in dem i kanal 2, eventuellt transponerat.

Var jag än letar på internet kan jag dock inte hitta något som gör detta, har ni något tips?

Annons
Postat
I Reason 3 så har man ju Combinator till såna grejer.

Sant? Då ska jag ta med o skaffa Reason 3. Sitter med 2.5an. Tack för tipset, hoppas det fungerar som jag hoppas!

Postat

Förstår inte hur man simulerar key split med Combinator... Kan du hjälpa?

Postat

Förstår inte hur man simulerar key split med Combinator... Kan du hjälpa?

I programmern till combinatorn kan du välja vilka instrument som ska triggas av vilka sektioner på din klaviatur. Ta en titt i manualen för en nogrannare beskrivning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.