Jump to content
Annons

ljudefekter

Janne Gitarr (oregistrerad)

Recommended Posts

Janne Gitarr! (oregistrerad)
Postat

Hej jag är nyfiken om det är någon som har adress till gratis efekter såsom fågelkvitter knarrande dörrar och dyligt! skall göra arbetsprov till talbok.

Tack på förhand!

Annons
Janne Gitarr! (oregistrerad)
Postat

Pengar min vän. Jag kräver bra kvallitet, därför söker jag en tillfällig, billig, med så bra ljud jag kan hitta lösning.Skulle det visa sig att man får mera liknande jobb så får jag tänka över det då,(sen har fåglarna slutat att kvittra för i år).

Postat

X-treme FX är en fantastisk effektplugg (VST) som har de ljud du talar om (plus några tusen till).

Det går att ladda ned en demo från Ultimate Sound Bank. Den är dock begränsad till antalet ljud, men kanske finns något där du kan använda. Den skarpa fullversionen går f.ö. att använda 14 dagar utan att auktorisera den.

djay_maxwell (oregistrerad)
Postat

kan tipsa dig om den bästa sidan på nätet.

och där har du allt från vst pluggar till mjukvaru program.

här är sidan

mvh jean hoppas du finner nöje på den sidan 😏

Postat

Jag måste nog ändå gå lite på TordA's linje. Gå ut och spela in egna grejer, det är även om man kanske inte tror det riktigt kul. Det ger ganska mycket för förståelsen för ljudeffekter dessutom. Om du vill ha ljudet av en leopard som slickar huden av ett byte söker du inte nödvändligtvis i ett ljudeffektbibliotek efter ljudet av en slickande leopard. Istället ser du till att göra din tunga riktigt torr och spelar sen in när du slickar på ett knäckebröd. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.