Jump to content
Annons

Genesis Of Pain - en testmix...


Recommended Posts

* LÅTNAMN: n/a

* ARTIST/GRUPP: Genesis Of Pain

* GENRE: Metal

* LÅTLÄNGD: 3:34

* KOMPOSITÖR: Dan Lundberg

* PRODUCENT: Dan Lundberg

* EV. MEDVERKANDE: Dan Lundberg

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3 (192 kbps)

* STORLEK: ca 5 MB

* STATUS: template, skiss

* LÅTLÄNK: ---

Lite bakgrund:

Jag håller på att ta fram en mall för inspelning av ett antal låtar. Nu är det tyvärr så att slutsteget till mina monitorer gått sönder och att mixa i hörlurar är både tröttande och missvisande... så... jag känner att jag är i behov av utomstående personers feedback nu 😏

Låten är en testmix utan sång och solon men jag hoppas att ni ska orka lyssna igenom den iallafall. Mina frågor är typ "nivåer okej?", "för lite/mycket bas?", "för lite/mycket diskant?", "okej separering?" etc.

All feedback är välkommen. Tack på förhand!

Edit: tagit bort låtlänk.

Redigerat av GenesisOfPain
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det jag tänkte på mest var att nivåerna på trumsetet var rätt ojämt. Cymbalerna och virvel är riktigt höga medan bagkaggen och pukorna var motsatsen. En jämnare nivå hela setet och sen höj det ett snäpp.

Även den mystiska melodin vid den lugnare delen kanske borde upp lite, annars tycker jag allt ligger bra nivåmässigt. Det är ett jävla gott gitarrljud, ska bli kul att få höra resultatet sen 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag tänkte på mest var att nivåerna på trumsetet var rätt ojämt. Cymbalerna och virvel är riktigt höga medan bagkaggen och pukorna var motsatsen. En jämnare nivå hela setet och sen höj det ett snäpp.

Även den mystiska melodin vid den lugnare delen kanske borde upp lite, annars tycker jag allt ligger bra nivåmässigt. Det är ett jävla gott gitarrljud, ska bli kul att få höra resultatet sen 😱

Kanon, tackar! Precis vad jag var ute efter. Mixade i hörlurar som sagt var och jag misstänkte att nivåerna inte var riktigt korrekta :rolleyes: Jag åtgärdar a.s.a.p.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...