Jump to content
Annons

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)
Postat

Många vst-instrument som battery etc. har egna key commands men dessa kommer man inte åt om man pluggar den i cubase? Finns det någon inställning för detta?

Annons
gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

har inte det här slagit någon innan?

jag har tittat igenom manualen så gott jag kunnat.

Redigerat av gufv
Postat

Sällan jag använder pluggar som kräver keycommands, men är det inte bara så att instrumentet måste vara aktivt i synfältet. D.v.s. att du klicka på instrumentets panel så att den helt säkert är vald. Vill minnas att detta kan vara lite kinkigt mellanåt och att klicka på namnet på den preset som är vald har jag för mig då kan lösa problemet.

/Majken

gufv (oregistrerad)
Postat
Sällan jag använder pluggar som kräver keycommands, men är det inte bara så att instrumentet måste vara aktivt i synfältet. D.v.s. att du klicka på instrumentets panel så att den helt säkert är vald. Vill minnas att detta kan vara lite kinkigt mellanåt och att klicka på namnet på den preset som är vald har jag för mig då kan lösa problemet.

/Majken

inte i battery 2 iaf.. nåväl..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.