gufv (oregistrerad) Postat 4 november 2005 Postat 4 november 2005 (redigerat) Massa sample-celler och modifikationer osv, visst visst, men hur manövrar man den om man vill köra en loop-rytm som i Reason's redrum? Den kanske inte ens fungerar på det sättet? För vad jag märkt hittils känns den bara som en sample-spit-moddare? Redigerat 4 november 2005 av gufv
gufv (oregistrerad) Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 c'mon, någon måste ha koll på det här? är det så att cubase har 'trum-maskin's-outfiten som sedan är länkad till samplerna från battery,.. ?
Majken Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 Battery har ingen stepsequencer om det är det du menar. Vill du ha en sådan så tipsar jag om att sälja Battery och sikta på Guru istället. /Majken
djonas Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 Eftersom du har Battery så borde du ha ett sequencerprogram. Om du har Cubase så loopa där. Skriv in det första takten du vill loopa och kopiera sedan upp den. Borde funka på samma sätt. Mvh / djonas
gufv (oregistrerad) Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 (redigerat) är det inte jävligt pilligt att försöka få fram beats med hjälp av midiklaviatur och quantasize/klipp&klistra&kopiera? jag antar att sequensers är mest anpassade för drum'n'bass/house/dyl? (inte för att jag ska spela sånt..) Redigerat 5 november 2005 av gufv
Lundin Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 jag antar att sequensers är mest anpassade för drum'n'bass/house/dyl? (inte för att jag ska spela sånt..) Om du använder stelkvantisering möjligtvis.. allt hänger ju på HUR du spelar och programmerar.
gufv (oregistrerad) Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 (redigerat) Battery har ingen stepsequencer om det är det du menar. Vill du ha en sådan så tipsar jag om att sälja Battery och sikta på Guru istället. vilket företag står bakom Guru? UPPD: ah. hittade. fx pansion. Redigerat 5 november 2005 av gufv
pennudd Postat 6 november 2005 Postat 6 november 2005 jag förstår inte riktigt... Vad är det för skillnad på att pilla in sina beats (eller spela själv är väl ännu bättre) i midi, än att använda en trummaskins egen sequenser?
gufv (oregistrerad) Postat 6 november 2005 Postat 6 november 2005 jag förstår inte riktigt... Vad är det för skillnad på att pilla in sina beats (eller spela själv är väl ännu bättre) i midi, än att använda en trummaskins egen sequenser? man kommer snabbare igång i en sequenser. men det betyder inte att resultatet blir bättre förstås.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.