Jump to content
Annons

Battery 2.

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Massa sample-celler och modifikationer osv, visst visst, men hur manövrar man den om man vill köra en loop-rytm som i Reason's redrum? Den kanske inte ens fungerar på det sättet? För vad jag märkt hittils känns den bara som en sample-spit-moddare?

Redigerat av gufv
Annons
gufv (oregistrerad)
Postat

c'mon, någon måste ha koll på det här?

är det så att cubase har 'trum-maskin's-outfiten som sedan är länkad till samplerna från battery,.. ?

Postat

Battery har ingen stepsequencer om det är det du menar. Vill du ha en sådan så tipsar jag om att sälja Battery och sikta på Guru istället.

/Majken

Postat

Eftersom du har Battery så borde du ha ett sequencerprogram.

Om du har Cubase så loopa där. Skriv in det första takten du vill loopa och kopiera sedan upp den. :rolleyes:

Borde funka på samma sätt.

Mvh / djonas

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

är det inte jävligt pilligt att försöka få fram beats med hjälp av midiklaviatur och quantasize/klipp&klistra&kopiera?

jag antar att sequensers är mest anpassade för drum'n'bass/house/dyl? (inte för att jag ska spela sånt..)

Redigerat av gufv
Postat
jag antar att sequensers är mest anpassade för drum'n'bass/house/dyl? (inte för att jag ska spela sånt..)

Om du använder stelkvantisering möjligtvis.. allt hänger ju på HUR du spelar och programmerar.

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Battery har ingen stepsequencer om det är det du menar. Vill du ha en sådan så tipsar jag om att sälja Battery och sikta på Guru istället.

vilket företag står bakom Guru?

UPPD: ah. hittade. fx pansion.

Redigerat av gufv
Postat

jag förstår inte riktigt... Vad är det för skillnad på att pilla in sina beats (eller spela själv är väl ännu bättre) i midi, än att använda en trummaskins egen sequenser?

gufv (oregistrerad)
Postat
jag förstår inte riktigt... Vad är det för skillnad på att pilla in sina beats (eller spela själv är väl ännu bättre) i midi, än att använda en trummaskins egen sequenser?

man kommer snabbare igång i en sequenser. men det betyder inte att resultatet blir bättre förstås.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.