Jump to content
Annons

Drivrutiner till digital videokamera


iHz

Recommended Posts

Hej!

Min kompis har skaffat en digital videokamera, men saknar drivrutiner. Det är en Sony DCR-TRV27E. Han undrar alltså vart man kan få tag på drivrutiner till denna kamera.

Jag vet att det inte har med musikskapande att göra, men jag anar att ni kanske kan hjälpa ändå.

Hare gött!

//iHz

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Min kompis har skaffat en digital videokamera, men saknar drivrutiner. Det är en Sony DCR-TRV27E. Han undrar alltså vart man kan få tag på drivrutiner till denna kamera.

Jag vet att det inte har med musikskapande att göra, men jag anar att ni kanske kan hjälpa ändå.

Hare gött!

//iHz

Ja du, gå in på Sony's hemsida kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behöver nog ingen hjälp. Jag fixade det, men tack ändå! 🥰🙂😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behöver nog ingen hjälp. Jag fixade det, men tack ändå! 😄 :D 🙂

Eftersom jag själv aldrig behövt nåra drivrutiner till en DV kamera så undrar jag bara lite försynt.. Hur löste det sig då? Eftersom du förärade oss med frågan så blir man ju nyfiken på lösningen också (bra kunskap att föra med sig vidare i livet ju om man behöver den.) 😄🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Inaktivera drivrutinen "1394 Net Adapter" i Enhetshanteraren. Microsofts försök till att göra Firewire till ett nätverksprotokoll är idiotiskt. 1394-porten blir nämligen till ett nätverkskort och blockerar all "normal" firewiretrafik du vill ha. 😄

2. Koppla kameran med firewirekabel till datorn.

3. Sätt på strömmen till kameran. Windows hittar kameran automatiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...