Jump to content
Annons

Sampla trummor i kontakt

Recommended Posts

wellhung (oregistrerad)
Postat

Är det nĂ„gon som vet hur man hur man fixar en not som dödar en annan not i kontakt? alltsĂ„: Jag har ett digital trummset som ljuden i suger men om jag kör midi till datorn och blĂ„ser pĂ„ nĂ„got fett trumljud dĂ€r lĂ„ter det asbra. Fast jag fĂ„r inte hihaten att dö efter jag har stampat ner hihat-pedalen. Normalt finns ju denna funktion ( finns pĂ„ digital settet jag kör ) men jag fattar inte hur man fixar det i kontakt, som jag just börjat lĂ€ra mig. Det borde ju bara vara att vĂ€lja en not som skall döda vissa andra noter. Vet nĂ„gon hur skulle jag vara tacksam om ni hade lust att berĂ€tta.

Annons
Postat (redigerat)

I de flesta andra hÄda och mjuka samplers anvÀnder man nÄgot som kallas "Mutegroups".

Alla samplingar som ligger i dessa grupper mute'as nÀr nÄgon annan sampling i gruppen spelas.

Vet inte vad kontakt kallar sin funktion, men det borde ligga i nÀrheten av ovanstÄende benÀmning.

Lycka till

Redigerat av Lundin
wellhung (oregistrerad)
Postat

Tack. Jag skall testa det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.