Jump to content
Annons

Sampla trummor i kontakt

Recommended Posts

wellhung (oregistrerad)
Postat

Är det någon som vet hur man hur man fixar en not som dödar en annan not i kontakt? alltså: Jag har ett digital trummset som ljuden i suger men om jag kör midi till datorn och blåser på något fett trumljud där låter det asbra. Fast jag får inte hihaten att dö efter jag har stampat ner hihat-pedalen. Normalt finns ju denna funktion ( finns på digital settet jag kör ) men jag fattar inte hur man fixar det i kontakt, som jag just börjat lära mig. Det borde ju bara vara att välja en not som skall döda vissa andra noter. Vet någon hur skulle jag vara tacksam om ni hade lust att berätta.

Annons
Postat (redigerat)

I de flesta andra håda och mjuka samplers använder man något som kallas "Mutegroups".

Alla samplingar som ligger i dessa grupper mute'as när någon annan sampling i gruppen spelas.

Vet inte vad kontakt kallar sin funktion, men det borde ligga i närheten av ovanstående benämning.

Lycka till

Redigerat av Lundin
wellhung (oregistrerad)
Postat

Tack. Jag skall testa det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.