wellhung (oregistrerad) Postat 28 oktober 2005 Postat 28 oktober 2005 Ăr det nĂ„gon som vet hur man hur man fixar en not som dödar en annan not i kontakt? alltsĂ„: Jag har ett digital trummset som ljuden i suger men om jag kör midi till datorn och blĂ„ser pĂ„ nĂ„got fett trumljud dĂ€r lĂ„ter det asbra. Fast jag fĂ„r inte hihaten att dö efter jag har stampat ner hihat-pedalen. Normalt finns ju denna funktion ( finns pĂ„ digital settet jag kör ) men jag fattar inte hur man fixar det i kontakt, som jag just börjat lĂ€ra mig. Det borde ju bara vara att vĂ€lja en not som skall döda vissa andra noter. Vet nĂ„gon hur skulle jag vara tacksam om ni hade lust att berĂ€tta.
Lundin Postat 4 november 2005 Postat 4 november 2005 (redigerat) I de flesta andra hÄda och mjuka samplers anvÀnder man nÄgot som kallas "Mutegroups". Alla samplingar som ligger i dessa grupper mute'as nÀr nÄgon annan sampling i gruppen spelas. Vet inte vad kontakt kallar sin funktion, men det borde ligga i nÀrheten av ovanstÄende benÀmning. Lycka till Redigerat 4 november 2005 av Lundin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.