Jump to content
Annons

yngre medelåldern..


sisältää

Recommended Posts

Nu är jag 500 inlägg gammal på forumet så det börjar kanske bli dags för en presentation.

d3.jpg

Jag heter egentligen Daniel Mars, är 26 år (brukar få tänka efter men nu kom det direkt), kommer från Tenhult utanför Jönköping men bor sedan fyra år i Göteborg. Här läser jag till och från på Universitetet, praktisk filosofi och statsvetenskap, samt jobbar ibland (alltmer sällan) på ett privat delgivningsföretag. Jag älskar den här staden och kan mycket väl tänka mig att bli kvar här, så pass att jag faktiskt köpte en lägenhet med min flickvän för en tid sedan.

Min flickvän (co-ed på forumet) är klassiskt tränad cellist och pianist med halva foten i dörrspringan till popvärlden (spelar med Jens Lekman, Sophie Rimheden mfl) och numera dessutom electronicaproducent. Musikalt jobbar jag helst av allt med henne. Vi har inte samma smak och idéer jämt men (klyschvarning) kompletterar varandra bra. Nyligen släppte vi en DIY cdr-ep som är resultatet av fyra månaders arbete från oss, vokalister och mästrare. Den är så typisk för våra konstnärliga mål; varierad/spretig i både stil och ljudbild, kort och koncis. Kall electronica, suggestiv techno celloimprovisation mot elektroakustisk bakgrund och krasig syntpop. Såhär ser den ut:

omslag.jpg

Vill någon handla ett exemplar billigt är det bara att PM:a mig. Ni blir inte besvikna. :rolleyes:

Vi har gjort tre spelningar hittills, senast på join our club ( www.joinourclub.tk ) och börjar få ett riktigt tight liveset. Räkna med att det blir fler gånger i år och framförallt i vår.

Till skillnad från många andra i det elektroniska facket är jag inte sugen på en enda pryl numera. Inte en enda. 😆 Vi prutade på lägenheten och fick en slant över som gick till studion och sedan dess har jag inte känt någon GAS. Framförallt är det vår Alesis Ion som tystat habegäret. Underbar synt. 😉 Såhär, fast städad, ser studion ut:

pussyrock.jpg

Utanför hemmet är jag "trummis" i kontraband, en punk/post-punkorkester med fett livedriv. Vi har just bytt (ska skriva kontrakt idag) från en replokal i Mölnlycke till en i Göteborg så det lär bli mer reptid framöver. Vi har gjort två spelningar i år och har ytterligare en på gång. Vår demo hittar ni på http://www.laconiarecords.com ..

Nå, det får vara allt för nu.

hej hej. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena och välkommen! Jag fyllde nyss 50 inlägg... tyckte det var stort... men grattis till dina 500 😄

Hur gjorde ni när ni gav ut EP:n? Eget bolag, annans bolag eller bara tryckte upp plattor?

Funderar på att ge ut min musik på eget så jag är väldans intresserad av vad man bör tänka på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har gjort det helt på egen hand (med hjälp av vänner som kan trycka/mastra osv). Det jag tycker att man i första hand bör tänka på är hur man ska sälja skivorna. De går inte åt av sig själva, det kan jag lova. Du/ni bör ha skapat ett visst sug på forum osv efter er musik och dessutom spela en del på klubbar och dylikt. Gärna ska ni omnämnas i ett par-tre tidningar eller dylikt i samband med släppet också.

Vi räknar med att våra 100 ex tar slut till nästa sommar, eller så och då kommer vi knappt göra någon vinst alls (vi säljer ganska billigt, alltså).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att ha vänner som kan pressa skivor! 😄

Nä, jag har väl samma ambition, att inte gå i vinst... Man får väl propsa på de närmast sörjande! Jo, LIVE är väl det bästa sättet för att sprida propaganda (när man inte har råd med hypnotiserande tv-reklem)

Ps: Gött att ha en filosof till på forumet! Själv är jag samhälls och kulturanalytiker, Linköpings Universitet - Campus Norrköping. Det värsta med att vara student är att man hellre sitter och skriver i detta forum i stället för på magisteruppsatsen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Hej! Trevligt med lite bakgrundsfakta.. Vilken grej att både du och din flickvän har ungefärligen samma intresse och slippa höra -Sitter du med dom där jävla musikgrejerna nu igen?! hela tiden 😉

Så du firar även ettårsdag på julafton! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Fred: Ah. Norrköping är en konstig stad. Vi spelade där för en månad sedan. Evighetslånga alléer, jag kände mig grymt instängd. Fast forum framför uppsats är väl en konstant regel, var än man bor. 🥰

Vi tjänar som sagt knappt några pengar på skivan ens om/när vi får allt sålt så något bolag behövs inte. Skatteverket vill nog inte ens veta av oss. Däremot borde nog co-ed skaffa f-skattesedel snart i tanke på hur mycket hon drar in på musiken.

Linus: Precis. Home, sweet home. Kolla förstaposten i den här tråden där jag nämner Tenhult så hittar du en länk till en fotobetraktelse av min hembygd. Bland annat kan du där se Nässjövägen som du uppenbarligen är väl bekant med. 😮

rich: Ja, det är ljuvligt. Vi jobbar isär ibland också men så fort man vill testa sitt material eller vill ha hjälp med en insats eller produktionsgrej är det bara att ropa. 😆

dede, jejje: :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fred: Ah. Norrköping är en konstig stad. Vi spelade där för en månad sedan. Evighetslånga alléer, jag kände mig grymt instängd. Fast forum framför uppsats är väl en konstant regel, var än man bor. 😆

Det bästa med forum är ju forumfesten 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej sisältää!

Förlåt för att jag förmodligen haft allra svårast för just dina bidrag i "Demoinspelningar" av allas inskickade bidrag, inklusive bidraget om "Söta Fia"! Jag upplever det som musik jag inte får ut något av alls.

Tur då att andra vet bättre (i denna genre).

Välkommen! Du verkar vara hyvens! Gôteborgare (nästan) och allt!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Eehhh...du skrev i inledningsanförandet att din flickvän spelat med Sophie Rimheden. Det var det jag menade. Att namnet lät bekant...

Och när det gäller "Söta Fia" så var det en snubbe på Forumet som ansågs sjunga lite falskt i den låten och som fick svag bedömning av de flesta.

Vi förstår inte ens varandras sätt att uttrycka oss i skrift... 🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...