Jump to content
Annons

Barnvisa


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja det här är en gullig liten konstig barnvisa på svenska.

Som vanligt

Allt är jag

2004

Hemma hos mig

ca. 3,5 meg MP3

Andra låten på sidan

Följ länken här under

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=189508

Skulle vara skitskoj om folk som kollar in mina låtar infar om ni har era låtar tillgängliga i lofi så jag kan återgällda/ge igen 😉 . Surfar via modem, bor i obygden och pallar inte/har inte råd med nedladdningstider i någon större utsträckning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Jättegulligt.

Men ljudbilden på barnvisor brukar vara snustorr, eftersom barns hörsel inte är fullt utvecklad. Små barn har helt enkelt svårt att "höra igenom" effekter (som t.ex. tok-reverbad sång).

Jättefin text iallafallk & jag gillar din sångstyle.

Fast när jag får barn så ska dom bara få lyssna på Jojje Wadenius Goda' Goda', det var det enda jag fick lyssna på (förrutom Beach Boys, Kingston Trio & Chet Baker, men det var nog inte meningen att jag skulle lyssna då)

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Fan det funka inte det här heller 😛 så du sviker till jojje 😆 nä fan bara skojar det va faktiskt bra grejer en del av det där som han gjorde då och annat efter med för den delen.

Tack ska du ha det känns som jag fick lite beröm ändå 😛

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Burnin Sven 😕 ..bra mysig låt med genomtänkt text.med sångröst som passar till texten!...som låter självbiografisk!?..o inte så mycket barnvisa..fast..vi är ju alla barn..fast i olika åldrar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tack Falk kul att du gillade låten, jo nog är vi barn allt hele bunten synd att vi inte släpper fram den sidan lite mer så kan bli lite ordning i världen. Vissa tycker säkert att det skulle bli tvärt om 😱 men inte jag 😱 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen gillar Ditt artistnamn! Det är kult.

Låten är fin, men håller med Danny om att den kunde vara torrare kanske.

Får lite Hansson de Wolfe United vibbs på köpet! Hörs att Du gillar vad Du gör.

Har ingen direkt negativ kritik att komma med, detta är för barn och jag tror de kommer att lyssna om/när de får chansen. 😆

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tack Nad, jo jag gillar nog att smeta på lite för mycket effektpålägg från skaferiet på mina låtar. Är så kass på det här så för att få nån slags popfeeling på soundet så blir det väl så 😄 .

Ska kolla på dina hoppas du har lofitillval så en modemgubbe som jag kan få lyssna lite.

Tackar igen

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det här bätre än din rock´n´rollåt.

Din röst funkar mycket bättre till denna typen av sång också.

Lite mycket reverb som sagt o lite allmänt murrigt ljud.

Känns mer som en barnvisa för vuxna än en barnvisa för barn.

Lite Gärdestadkänsla, schysst! 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Nad, jo jag gillar nog att smeta på lite för mycket effektpålägg från skaferiet på mina låtar. Är så kass på det här så för att få nån slags popfeeling på soundet så blir det väl så 🙂 .

Shit, när det drog igång (efter att ha klickat på ett par länkar som inte funkade), så trodde jag att det spelade dubbelt.

Ta bort allt gröt, det lät bra i övrigt, men jobbigt att lyssna på.

Jag vet inte varför vissa tror att det blir pop-feeling när man öser på med olika rumsklanger och delay.

Du verkar ju veta att du inte hanterar effekter, så låt antingen bli, eller utgå från att du vill återskapa ett rum du önskar att du varit i när du spelade in.

Med Måtta, Med Måtta....

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

😉 Aldrig i livet grabben 😛 jag gillar att det låter sådär. Det där torra perfekta separerade som verkligen låter som det aldrig gör live det är inte min grej när det gäller ljudbild. Återskapa rum det går väl förfan inte antingen så är man i dom eller inte 🙂 . Alldeles för sterilt för min smak.

Tjena från Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

hej..låter rätt br...men jag vet inte om jag tycker det är en barn visaa..påminner mer om någon annnan typ av svensk trubadur(som jag inte kan nammnet på)..en att det skulle vara bakgrunds musiken till farbrorn som inte ville vara stor...vilket borde vara instrumentalt enligt mig...

men det ärt klart att detv säkert passar på något som har med texten att göra

jaja...tjo ursäkta att jag yttrar mig..när jafg är relativt full

men det är ett spontant intryck ivikkefalll!!

hare bra...

tycker du har potential men kanske i en annnan genre---

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja ja jag slänger väl in handuken då 😛 ska aldrig göra om det 😛. Larson lysande knivskarp analys där hörru 🙂 lilla farbrorn hmm jag skolkade nog på den lektionen 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...