Jump to content
Annons

Ny på skutan


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Hej tänkte jag skulle presentera mig lite. Heter Göran har tagit det minst sagt utfreakade bandnamnet Burnin Sven. Lät kul och lite skandinaviskt att heta ute på internet. Hålls ganska mycket på the Muses muse (en låtskrivar sajt) och laddar upp min hobbymusic till SoundClick. Spelar in i Logic 5,5 nånting på PC mest akustiskt och kör med en flock av de numera ganska billiga stormembrans mickarna (TSM ADK MLX och så vidare). Har en flock MIC 200 Behringer mickpreampar och som ni förstår så är det lowbudget helt igenom här.

Sjunger (kan kanske diskuteras 😉 ) och plinkar lite gitarr bas och väldigt lite mandolin. Skriver mest eget och samarbetar lite med folk från Muse muse. vill ni lyssna så hoppa iväg till

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=189508

där jag har ett 20 tal låtar (kan också diskuteras 😎 ) av varierande kvalitet.

Kan lite om audioinspelning och logic, kass på midi och audioinstruments.

Kul att träffas vi hörs

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Bränn Svänn he he då kunde man ju slå här i norden också 😉

Tack för tipsen. Trevligt ställe det här, tackar så mycket till alla som sagt hej till mej, hej tillbaka.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det var värstans så mycket välkomnande en får sannerligen tacka så mycket känns skitbra faktiskt. Kul att va här mitt första message board på svenska i mitt favorit ämne. Fan det kan vara trögt att uttrycka bra sig på Engelska. Dom har det bra dom jäklarna som har det som modersmål.

The Muses muse är en (från början Canadensisk tror jag) låtskrivarsajt där man kan lägga ut sina texter och även musik (musiken får du länka till, typ din Sound Clicksajt eller egen hemsida) och få kritik, ganska just kritik oftast. Folk hjälper varandra att utvecklas som låtskrivare, ganska nyttigt för en okunning svensk som jag. Ett ganska stort ställe uppåt en 30 000 medlemmar om jag inte fattat fel (vilket är helt möjligt). Boarden ser i princip ut som den här, förmodligen samma upphovsman till själva designen.

http://www.musesmuse.com/forums/index.php?act=idx

Hoppas länken funkar annars sök på the muses muse eller på Burnin Sven så hittar ni ställen där jag har varit och svamlat vilket bland annat då innebär på the Muses muse.

Hmmm over där är man ju inspirational muse tadada skämt åsido har varit där ett tag nu så det är väl därför.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena pwayne tackar tackar. Ja Svennis vilken man, det är fan dags att han kommer hem och gör lite för gamla moder Svea istället för att fjanta runt där ute med damerna 😉 . Ful som fan är han också 😛 undrar hur det där går till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...