Jump to content
Annons

Detta är en spole


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Hur fäster man en tråd, t.ex. en sytråd på en sytrådsrulle? Måste jag dra ut hela tråden på min stackars ensamma enda trådrulle för att få reda på denna viktiga livsfråga, eller finns det någon kvinna därute som kan svara på detta, alternativt någon man med sinne för att sy...

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Lim? Är det så?

Jag köpte en liten sketen trådrulle för 12 år sen för 35 pluringar och den har jag knappt använt eftersom jag är infernaliskt dålig på att sy. Men då kanske jag slipper ligga sömnlös på nätterna p.g.a. denna essentiella fråga.

😱

kylskåpsvädret har inletts//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Funderar på en att sy en träask till min nya videomik, eftersom det bara följde med en liten sammetspåse. Är det därför jag var kass på syslöjd?

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hah, jag kunde misstänka att det var nån pryl som behövde ett case - istället för att du skulle sy t.ex. gardiner eller nåt... 😄

Du tänkte sy en träask? Ja, då förstår jag om det inte gick så bra på syslöjden... 😄

Varför inte sy om påsen så att den skyddar bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bara lägger änden av tråden längs med rullan (långsidan) och sedan virar du på. Då låses tråden fast. Visserligen kan jag inte sy, men jag brukar göra så på min grästrimmer när jag byter tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bara lägger änden av tråden längs med rullan (långsidan) och sedan virar du på. Då låses tråden fast. Visserligen kan jag inte sy, men jag brukar göra så på min grästrimmer när jag byter tråd.

Suveränt tips där Per! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Gör ett litet hål i spolen, trä igenom sytråden och kläm/nita/banka/bit sedan fast ngt på trådändan som är större än hålet du just gjorde

dra tillbaka tråden som då kommer sitta fast - klart!

(Har aldrig prövat själv så kan inte garantera att det fiúnkar :rolleyes:!)

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en jävel på att sy. Per A har fsts helt rätt. Men det kanske inte var meningen att tråden skulle få seriösa svar :rolleyes: ?

När man spolar på undertråden till en symaskin så klämmer man fast rullen, sen snor man på trådänden (som ju blir innerst) 3-4 varv åt "fel håll". Sen gasar man. Kul och klart på två röda!

tjong

Beng

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...