Jump to content
Annons

FX Teleport.. någon som testat?


Mange

Recommended Posts

I senaste numret av Studio skrevs det om programmet FX Freeze vilket lurade in mig på FX-Maxs hemsida. Där gjorde de reklam för ett annat av sina program, FX Teleport.

FX Teleport

Verkade väldigt intressant tycker jag.. varför skrev ni inte om det i tidningen?? 🙂

Någon som har testat detta? Funkade fint?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Annons

Jepp det funkar alldeles utmärkt!

Man installerar en klient och en server på var sin dator och sedan kan man köra softsyntar och effekter via nätverket utan lagg eller latency problem. Du avlastar din egen dator och slav datorerna behöver varken ha Cubase SX eller ljudkort installerat.

Ljudinställningar och andra parameter inställningar sparas av FX-teleport för varje plugg och pluggarna laddas in automatiskt när Cubas startar.

Det känns nästan som att jobba med hårdvaru syntar 🙂 Man kan tex ha en dedicated dator som kör Reaktor och en annan som bara kör Halion osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Ah. Bläddrade igenom ett gammalt ex av Studio (3/2003) och hittade en artikel om FX Teleport. Tänkte att ngn måste ha skrivit ngt om det på forumet.. och se vad jag hittade! 🙂 Får t.o.m denna tråd som andra träff om jag googlar på svenska sidor... och därefter denna. Så nog för att forumet är ett bra uppslagsverk alltid. 🙂

Hur som helst, någon mer som kan dela med sig erfarenheter av FX Teleport?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...