Jump to content
Annons

"In the desert"


flintan

Recommended Posts

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 6.4mb

STATUS: Håller på att mixa.

En till låt från mitt country projekt. 😎 Också i mixningsfas...

Redigerat av flintan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Leadsången låter lite sur och uttalet kunde hare varit bättre, annars är det kanon! Mästerligt spelat och stämmorna sitter bra! 😎

🙂

Tackar.

Men viljan och inlevelsen finns. Det får räcka. (Inte jag som sjunger lead.)

Link to comment
Dela på andra sajter

He he COOLT 😄

Banjo -----> in the desert.. 😄

Den här låten tycker jag är bättre som låt, jämför med den andra du lagt ut här ghostwood city country club, Bra driv och rytm.

Munspel är coolt.. stämmorna låter bra men..jag tycker att de kvinnliga stämmorna ligger lite för högt i förhållande till lead sången, lite för vasst i mina öron. kan som sagt kan vara mina lurar som gör det?

Kör Hårt.. 😎

Albert.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Ja banjo. Attans. Det är ju det som saknas. Måste skaffa....

Hehe, det är bara en kvinnlig stämma (den vänstra) den andra är en tenorstämma som ligger över.. Ok ska kanske sänka lite här o där. Dom är lite tillspetsade.

Link to comment
Dela på andra sajter

nu sitter jag just nu och lyssnar på en laptops högtalare så mixen kan jag kanske inte orda så mkt över. Tycker dock som flera att country är det inte utan att det har helt klart en irländsk touch på det hela. Kören och refrängen o riktigt cool men som sagt leadsången sänker låten en hel del. Texten känns inte bekväm i sångarens mun, det finns inget naturligt flyt och som sagt dåligt uttal. En annan sångare, slipa lite på texten o melodin i verserna så kan det bli skysst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...