Jump to content
Annons

tjena behöver hjälp!


EkenMusiX

Recommended Posts

Annons

Vill du bara ha ut musiken med standard midiljud. Winamp. byt till diskwriter under preferences.

annars får du koppla varje spår till ett ljud och wave:a ut efterhand.

Redigerat av Distorted man
Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde nog koppla den till line-in istället för mic-ingången.

Vet inte hur det funkar i Logic men i Cubase skapar du ett nytt audio-spår. Mute'ar (heter det så..) alla spår förutom midispåret du ska överföra. Välj ditt nya audiospår. Tryck rec och midit som spelas upp spelas in automagiskt på ditt nya spår.

Det kanske inte gav så mycket. Men i min perfekta värld så borde det typ funka ungefär likadant i Logic... 😉

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

är nån expert på det här så svara.

😉🙂

varför börjar det pipa när jag har recordat midispår - audiospår ?( mutade alla andra)

Och hur gör man för att det ska fungera????

(kopplade först ljudmodulingången till line-in, men det gick inte, så jag kopplade ljudmodulingången till micingången istället), det var då det började pipa på högsta nivå.

snälla Hjälp mig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

(kopplade först ljudmodulingången till line-in,

Hmmm?!?! Ljudmodulen, vad är det? Det logiska vore att ta ljudutgången på ljudmodulen och sätta den på line-in i datorn.

I annat fall får du nog speca mer detaljerat vad du har kopplat ihop.

Jag antar att ljudmodulen är en synth utan tangenter. Ok? Och att du har kopplat midisladdar från datorn till denna. Ok? Sedan tar du och letar rätt på ljudUTGÅNGEN på modulen och kopplar in den i datorns LINE-IN. Och Voila! Etta på Tracks-listan. 😉

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att dui vet att MIDI inte är ljud, utan bara instruktioner (data) om hur ljudet ska spelas upp... tex från din ljudmodul... MIDI är utnärkt sätt att arbeta med....

för att "överföra" är det bara att koppla modulen (line out) till ditt ljudkort (line in) o spela in ljudet..

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...