Greve_Adrian Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Hej alla synthvetare! Jag har ett litet problem med min Roland Alpha Juno-1, pitchhjulet funkar inte som det ska. đ NĂ€r jag köpte synthen visste jag att det inte fungerade, trodde det bara var fjĂ€dern, men det visade sig vara nĂ„tt annat fel ocksĂ„. NĂ€r jag öppnade synten fattades en lĂ„sskruv som ska hĂ„lla hela hjulet pĂ„ plats, sĂ„ jag satte dit en ny i samma dimension men bendfunktionen funkar Ă€ndĂ„ inte (men mod.funktionen gör det). Man kan ju leva utan pitchhjulet men det stora problemet Ă€r att om man har instĂ€llt bend-rangen pĂ„ ex. 2 sĂ„ stĂ€mmer hela synten om sig!!! Detta hĂ€nder dock bara i memorybanken och ej i preset. Skulle ju kunna stĂ€lla alla vĂ€rdena pĂ„ noll, men styr man synthen via midi Ă€r den vanligt stĂ€md och benden uppför sig som den ska. Vet inte vad jag ska göra, gĂ„r det reparera eller mĂ„ste jag fĂ„ tag pĂ„ ett nytt hjul (om det gĂ„r)?? đ MVH / T
Greve_Adrian Postat 9 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 9 november 2005 Ingen som vet om jag kan göra nĂ„got Ă„t det sjĂ€lv? Men har kollat runt lite och sett att roland har en verkstad. Ăr det nĂ„gon som har erfarenhet av dem, gĂ€llande pris, service, tid osv? Tack pĂ„ förhand! đ
android Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 I vÀntan pÄ bÀttre svar hÀr, sÄ vet jag att en del synthmekare hÄller till pÄ www.99musik.com, kolla in dÀr! SjÀlv har man ju tyvÀrr tummen mitt i handen nÀr det gÀller sÄnt hÀr...
Greve_Adrian Postat 9 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 9 november 2005 Gick in dĂ€r, fĂ„r se hur det artar sig. Tack för tipset đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.