Jump to content
Annons

Flytta från Cakewalk till Cubase

Recommended Posts

Guest Pripps
Posted

Hej,

jag har kört Cakewalk i en herrans massa år men har nu beslutat att gå över till Cubase. Jag har en massa musik som är gjord i Cakewalk, finns det nåt smidigt sätt att få över detta till Cubase??

Tack på förhand!

/P

Annons
Posted

Så det enklaste är väl att behålla det gamla Cakewalket för att kunna ta upp och lyssna på gamla grejer.

Om du sedan kommer på att du vill börja jobba med en viss gammal grej, så kan du ju alltid exportera ut den spår för spår från Cakewalk och lägga in i Cubase...

Posted

Bounca ut audio spår för spår och exportera ut en .mid för mididelen.

Enklare än så kan det tyvärr inte bli. 😠

Guest blowouts
Posted

Exportera som OMF och midi går ju fårn cakewalk sonar 2.0 och framåt kommer inte ihåg hur det är tidigare. Och cubase kan väl importera OMF filer antar jag?

Guest Pripps
Posted
Bounca ut audio spår för spår och exportera ut en .mid för mididelen.

Enklare än så kan det tyvärr inte bli.  😉

OK, att spara gamla cakewalk projekt som midi och importera i Cubase var ju en baggis :-)) MEN..."bounca ut audio"?? Innebär det att man spelar upp spåren från Cakewalk och spelar in samtidigt i Cubase...eller? *förvirrad*

Guest Pripps
Posted
Exportera som OMF och midi går ju fårn cakewalk sonar 2.0 och framåt kommer inte ihåg hur det är tidigare. Och cubase kan väl importera OMF filer antar jag?

Jag kör home studio 2002...jag har letat men kan inte hitta någon exportering till OMF

:-(

Guest blowouts
Posted

Har aldrig kört home studio vet inte om det kan exportera OMF? Men går det borde det finns under export audio eller liknande i "arkiv" menyn. Annars får du mixa ner alla audio spår så dom börjar på samma ställe och importera ett efter ett i cubase.

Posted (edited)
MEN..."bounca ut audio"?? Innebär det att man spelar upp spåren från Cakewalk och spelar in samtidigt i Cubase...eller? *förvirrad*

Nej, du mixar ut var enskilt audiospår i Cakewalk till en wav-fil. Den filen kan du senare importera in på ett audiospår i Cubase.

PS. Varken Cakewalk Home Studio 2002, 2004 eller nya Sonar Home Studio har OMF. OMF skulle ha bara varit ett bra alternativ om du hade kört "riktiga Sonar" istället för "lilla Cakewalk".

Edited by Linus
Guest Pripps
Posted
MEN..."bounca ut audio"?? Innebär det att man spelar upp spåren från Cakewalk och spelar in samtidigt i Cubase...eller? *förvirrad*

Nej, du mixar ut var enskilt audiospår i Cakewalk till en wav-fil. Den filen kan du senare importera in på ett audiospår i Cubase.

PS. Varken Cakewalk Home Studio 2002, 2004 eller nya Sonar Home Studio har OMF. OMF skulle ha bara varit ett bra alternativ om du hade kört "riktiga Sonar" istället för "lilla Cakewalk".

Aah, ok. Tack för all hjälp!!