Micke y (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 Jag köpte en Gary Hughes skiva för ett tag sedan - Once and Future King - som jag tyckte mycket om. Bra skriven, bra arr, snygga solon och prestationer men.. den rockar inte Ingen bas alls., dvs nÀr jag kör in den idatorn för att kolla lite sÄ upptÀcker jag att de har dÀmpat nÀstan allt under 70Hz. Ingen stuns i kaggar och basisten kunde nÀstan lÄtit bli att komma till studion. c:a 80 ligger 10dB under och vid 50 ligger den 20dB under normalnivÄn. Varför har de gjort sÄ? Vad Àr det för resonemang som ligger bakom det? Micke
Lundin Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Det Ă€r vĂ€l tĂ€nkt för nĂ„gon som vill göra en dance-remix... đł Ărligt talat: Ingen aning - det Ă€r mycket i vĂ€rlden man inte förstĂ„r đ
Light Head Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 En tanke bara,, det ser ju inte ut som om man har "skurit" bort nÄgot! DET hade varit rÀtt mÀrkligt! Men iofs som du sÀger, varför tona ner de frekvenserna? Jag har ingen aning om musiken i sig. Kanske micarna?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.