Jump to content
Annons

Demolåt från pennudd


pennudd

Recommended Posts

LÅTNAMN: Fusion

ARTIST/GRUPP: Henrik "milton" rytimiemi på sång

GENRE: nån slags r´nb tror jag

LÅTLÄNGD: drygt 3 min

KOMPOSITÖR: Markus (pennudd) Nyberg

PRODUCENT: Markus (pennudd) Nyberg

EV. MEDVERKANDE: Sheraye

INSPELNINGSÅR:2003

FORMAT: mp3

STORLEK: drygt 3Mb

STATUS: Nästan färdig...

Kände mig lite "tvingad" 😛 att lägga ut en låt här eftersom det var nån i en annan tråd som jag skrev i som tyckte att jag skulle göra det.

Det är en ganska gammal låt som jag har gjort med en kompis.... typ två år gammal. Kan tyvärr inte lägga upp några nyare grejjer eftersom jag sällan skriver nåt själv så finns det ju andra upphovsmän/kvinnor också...

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😄 wey! asball för fan! 😄 det svänger som bare den.

Bra jobbat, båda två!

Jag, ja såg att det var nån som ville höra nåt av dig förut. 😛😛

\\Dana

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh!

Skicka till Britta Spjut...Hon vill säkert spela in denna 😛 Eller vad heter han...Justin...

Nämen, allvarligt talat. Kul verk 😄

Edit: AJAJAJA! Dubbelpostning! Orutinerat! 😛

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite för kompetent för min smak (jag ligger lite mer åt Ramones-hållet både i musiksmak och kompetens) men polarna Rockis och Muttis skulle älska det här!

Sången är hur cool som helst. Och den där wahwah-grejen är kanon. Vad fan är det? Wurlitzer med wah eller nåt?

Har knepigt nog hört det ljudet på en gammal Elo-låt!!!Dom är ju inte fånky precis.

Apropå Wurlitzer.

Är det wurlitzer på Supertramps låtar eller är det Fender?

Svara den som vet för jag ska försöka planka det ljudet i en låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det där med Britta spjut fattade jag inte... men så är jag lite trög också 😉 är det britney?

Justin ja... var väl lite inspererad av timbaland när jag gjorde den här.

jag har för mig att Wahwah köret är nåt... ah... vad heter det... ni vet.. funk klaviatur intrument... som jag har skruvat lite på. Fast det är ett filter som jag har automatiserat själv så att det ska låta som wahwah.

Jag är så trött idag att jag inte vet vad jag heter...

Vad heter jag nu igen?

Tack för kritiken i alla fall..

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Skitcoolt ju! 😉

Vassast är dina vocals. Hade varit intressant och höra hur du gjort dem... är det du själv som dubbat alla röster i verserna? Mina bakis-öron har svårt att avgöra de olika rösterna och stämmorna...

Synd att du snålat och klippt låten, hade sparat den annars. 😄

5/5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är min kompis Henrik rytiniemi som sjunger. Jag ville att han skulle köra några falsettstämmor rakt igenom låten. Kommer inte ihåg exakt hur jag har gjort sångarret. det var ett tag sen.

Men jag är inte riktigt nöjd med hans sånginsats... Han brukar sjunga fantastiskt bra, men vi hade lite bråttom. Spelade typ in sången klockan tolv på kvällen.

Han tyckte själv inte att det var nån av hans bättre sånginsatser.

fast han sjunger i alla fall tight och rent. 😉

SJälv skulle jag aldrig nånsinn ta en enda ton på nån av mina låtar...

Jag sjunger betydligt sämre än Eilert..

och hans sång skulle jag inte heller vilja ha på mina låtar 😄

ang. att låten är för kort;

det blev så när jag laddade upp den... Synd!

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har för mig att Wahwah köret är nåt... ah... vad heter det... ni vet.. funk klaviatur intrument... som jag har skruvat lite på. Fast det är ett filter som jag har automatiserat själv så att det ska låta som wahwah.

även om du inte verkar veta det själv så är jag övertygd om det är en Clavinet du varit och pillat på... 😉

coolt var det iallafall.

i min smak.

släng på en funkgitarr också...vid refrängen 1.30 ungefär

Link to comment
Dela på andra sajter

clavinett självklart... jag har sovit åtta timmar på två dygn så min hjärna är i sämre skick än mitt normalt dåliga skick.

Kul att ni gillar den...

Funkgitarr vet jag inte 😕 det ligger ju redan lite för mycket på den. Men jag förstår vad du menar... att det skulle dra upp tempot i den och så... men ett bra tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Snyggt!

Tightare proddade drums så har du en hit!

Amp Fiddler-clavsen & Sly Stone-körerna är övergrymma.

Texten är tyvärr inte speciellt övertygande, men det är ju en petitess i sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar den, välskrivet och snygg sparsmakad (om än lätt daterad) produktion.

Sångaren behöver bry sig lite mer om vad han sjunger och några textrader kanske skulle ses över.

På det hela taget en rätt bra låt - men nån hit är det inte, hookarna är för svaga i dagens trissade Call On Me-klimat.

Du håller nog med mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

tack för alla fina svar...

Demomannen... håller väl med om att det inte låter nytt, den är ju inte ny. Men tror inet att jag orkar prodda om låten.

gällande att det inte finns några hookar så håller jag inte med. I sån här musik tycker inte jag alls att det ska vara några hockey refränger. Men smaken är ju olika.

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag är inte riktigt nöjd med hans sånginsats... Han brukar sjunga fantastiskt bra, men vi hade lite bråttom. Spelade typ in sången klockan tolv på kvällen.

Håller med dig där. Jag vill ha bättre sång om det går. Den är lite tråkig och oengagerad. Och i sån här musik måste den vara skitbra! Annars är låten snygg och bra producerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...