Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har inte vad jag vet upplevt det förr. Köpte ett 512 mb minne och slängde i mitt gamla hemmabygge. Har fungerat bra ett par månader. Vid Startup står det nu ca 312 mb minne tillgängligt. I Windows system sen står det 512 mb. När jag försöker göra en enkel grammofon till datorinspelning med Adobe Audition så orkar inte programmet spela in ordentligt utan skippar lite takter här och där. Jag gissar at det beror på att Audition tror att det finns 512 mb ram fast det bara finns 312 mb?

Eller har jag fått virus.

Provat med att stänga av mitt virusskydd. Hjälpte inte. 😆

Annons
Postat

Står det bara 312MB vid uppstart, så har det nog hänt något med minnet. Kör ett minnestestprogram och kolla. Jag har för mig att SiSoft Sandra har en sådan funktion... Du kan testa att köra med bara det ena minnet i taget och se hur datorn beter sig. Då kan du säkert ta reda på vilken modul som är kass...

Postat

Det är bara en modul. Tack för tipset, Claes!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.