Jump to content
Annons

Min tråd


staf

Recommended Posts

Hörde att Ferrer & Sydenham "Sandcastles" sålde 20 000 ex. och den var väl svinstor överallt....så något är ju på väg och bli snett här i världen.

Det är som sagt var bara ett rykte 😛 och även om distributionen säger att det är så, så ljuger dom med 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hörde att Ferrer & Sydenham "Sandcastles" sålde 20 000 ex. och den var väl svinstor överallt....så något är ju på väg och bli snett här i världen.

Det är som sagt var bara ett rykte 🥰 och även om distributionen säger att det är så, så ljuger dom med 😎

Haha..Ya Can’t Trust Nobody 😛

Jag antar att det alltid är så eller, som i det här fallet när licensen släpps från Ibadan till Defected så börjar den "hypas" och lobbyverksamheten är i full gång..shit. 😄

Oftast lagom till WMC oxå 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde att Ferrer & Sydenham "Sandcastles" sålde 20 000 ex. och den var väl svinstor överallt....så något är ju på väg och bli snett här i världen.

Det är som sagt var bara ett rykte 🙁 och även om distributionen säger att det är så, så ljuger dom med 😕

Haha..Ya Can’t Trust Nobody 😳

Jag antar att det alltid är så eller, som i det här fallet när licensen släpps från Ibadan till Defected så börjar den "hypas" och lobbyverksamheten är i full gång..shit. 😎

Oftast lagom till WMC oxå 😄

Alltså visst kan jag ha fel men jag har svårt att tro att det är så...

kan ju vara så att dom sammanfattat siffrorna med all möjlig statistik och sedan lagt på 5 nollor för skoj skull osv osv osv... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det här med mp3 kan vara till nytta också tror jag. Det finns ju dom som sitter och letar musik på nätet, så kanske han/hon hittar en J***t bra låt som han/hon spelar upp för 10 av sina vänner,då kanske 2 av dom går och köper Plattan. För det finns ju alltid dom som måste ha Cd-skivan 😆

Men det e ju kanske bara bra för band som inte e så kända än 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det här med mp3 kan vara till nytta också tror jag. Det finns ju dom som sitter och letar musik på nätet, så kanske han/hon hittar en J***t bra låt som han/hon spelar upp för 10 av sina vänner,då kanske 2 av dom går och köper Plattan. För det finns ju alltid dom som måste ha Cd-skivan 😛

Men det e ju kanske bara bra för band som inte e så kända än 😄

Man kan dra paraleller med sveriges politik.

9 äter maten och 1 betalar notan. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det här med mp3 kan vara till nytta också tror jag. Det finns ju dom som sitter och letar musik på nätet, så kanske han/hon hittar en J***t bra låt som han/hon spelar upp för 10 av sina vänner,då kanske 2 av dom går och köper Plattan. För det finns ju alltid dom som måste ha Cd-skivan 😉

Men det e ju kanske bara bra för band som inte e så kända än :rolleyes:

Man kan dra paraleller med sveriges politik.

9 äter maten och 1 betalar notan. 😱

Hehe jo de klart,vad jag menade var ju mer att om inte personen hade laddat ner den låten

och spelat upp den för sina vänner, som inte hade hört låten/bandet. Så hade dom kanske aldrig köpt skivan. Å då hade det ju blivit 2 skivor mindre sålda 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är på klaghumör idag...

Fan vad alla klagar på Erik prytz.

Jag gillar honom inte, men jag tror att många här är avundsjuka på honom. Han har lyckats och det är typ 95%av alla här inne som inte har fått ut nån låt över huvudtaget och kommer aldrig att få det heller. Han finns ju med i var och varannan tråd här på forumet. Varför? är det för att han har lyckats.

Det finns väl extremt många människor (många här inne också) som är mer copycats än honom som aldrig lyckas. Varför inte klaga på dom?

När säljer man sin själ som någon skrev att Erik hade gjort? är det när man gör kommersiell musik och tjänar pengar på det? Det är så många här som man får intrycket av att dom vet så himla mycket, men i slutändan så har dom ingen koll alls.

Om man nu lyssnar på house så finns det ju så mycket annan house som är nyskapande och inte låter alls som Erik prytz.

Det har alltid funnits dålig musik och kommer alltid att finnas. Det kommer alltid att säljas dålig musik också.

Vad är dålig musik förresten? Eftersom det finns folk som lyssnar på vikingarna så kan ju det inte vara dåligt. Inte heller erik prytz.

Lägg ner hela den här diskussionen om erik pliiis!!

och den andra disskusisonen, Det finns väl lycksökare i alla branscher. Tror inte alla kids som spelar hockey att dom ska en ny bli peter forsberg?

Men jag kanske inte får skriva så mycket klagomål eftersom det inte är "min" tråd... hehe. 😳😄😄

Jag tror inte att det är nån som skulle tveka att göra en "call on me" om man visste att det skulle inbringa massor med pengar. Skulle du?

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är grymt av pryllan att göra sin egen grejj och som jag alltid brukar säga så respekterar jag människor med framgång.

Visst, Call on me blev otroligt uttjatad men han är faktiskt en mycket duktig producer!

Kanske inte alltid min bag av musik men ändå att respektera. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...