Jump to content
Annons

Metal gitarr, line in...


Gluecifer

Recommended Posts

Tja,

Kör idag med en POD 2.0 för att spela in gitarr direkt till datorn.

Tycker inte om ljudet riktigt, vill ha feta metal gitarrer...

Någon som har nått bra att rekommendera ?

Ampsimulator som är bra dock inte ampitube 1 för låter skit tycker jag, andra bra ?

POD XT ??

Eller annat som är bra ? tips !

// Glue

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är iaf väldigt nöjd med min PodXT! Hade oxå Pod 2.0 ett tag, men var aldrig riktigt nöjd med den!

Vet inte hur feta du vill ha dom, men här kan du höra på ett bra exempel på hur PodXT kan låta, inspelad via USB rakt in i en laptop (det är inte jag som lirar): http://line6.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ub...ic&f=3&t=015256

Gå in på länken i första inlägget, sen klicka på HiFi på den låten som ligger högst upp (måste regga dej för att tanka hem den)!

Redigerat av brynte
Link to comment
Dela på andra sajter

PodXT är bra, visst. Personligen tycker jag att det kan vara lite pilligt att ställa in ett bra ljud men å andra sidan så skulle jag nog tycka det oavsett hårdvara 😉 Jag tycker även att det kan vara svårt att få till ett riktigt bra tungt metalljud, somliga säger att det finns bättre alternativ metalpaketet som man köpa till men jag har inte testat det ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör en EQlizer Jag kör en ibanez studio series EQ, Boss compressor och jag får bra ljud tom via Beringers VAMP2 har även en iPod men när jag kombinerar på detta sett så får man vilken multi effect som helst till fet fläska metal sound mest tack vare EQ.

/Mvh Robert

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör en EQlizer Jag kör en ibanez studio series EQ, Boss compressor och jag får bra ljud tom via Beringers VAMP2 har även en iPod men när jag kombinerar på detta sett så får man vilken multi effect som helst till fet fläska metal sound mest tack vare EQ.

/Mvh Robert

Finns ju faktiskt en EQ inbyggd i PodXT, men jag har varit dålig på att utnyttja den. (Ahem... kan bero på att jag tills helt nyligen inte fattade hur man aktiverade den. Kalla mig gärna Trög! 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju så mycket functioner i den så man blir förvirrad 😆 men bästa resultat är en extern EQ 2 kanals tex. Beringer har en för under 1000 kr som fått bra i test 😛

En kompis till mig de spelade in sin senaste platta med Pod o Beringer EQ blev

kalas bra 😛http://www.violentworkofart.com lyssna på deras gitarr ljud.

/Mvh Robert

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Tjacka en billig Marshall Valvestate kombo och en SM57:a.

Låter fetare än allt.

Jag har själv POD XT Pro, och några gitarrstärkare. Men inget låter fetare än att micka en liten kombo nära med en 57:a. BLir sånt jävla bett alltså ...

Billigare oxå !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...