Guest amaurot Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 * LÅTNAMN: Maldoror * ARTIST/GRUPP: Amaurot * GENRE: Smutsragga * LÅTLÄNGD: 5.09 * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 9.4mb * STATUS: Färdig * LÅTLÄNK: Amaurot - Maldoror Kunde inte hålla mig från att posta en till låt. Återigen (nästan) enbart Machinedrum UW och Monomachine som använts. Låter mixen bra osv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sisältää Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Väldigt lite dynamik.. allt är på maxvolym, vad det verkar. Hursom skönt, jag gillar den kalla ljudbilden. Monomachine verkar vara en klockren pryl för den som vill göra kall electro eller dylikt. 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Jag håller nog med sisältää. Det saknas dynamik i ljudbilden. Allting brottas på samma volym ingen vidare spridning heller. Lite för mycket rakt i fejan. Låten var lite småkul. Skulle bli roligare med lite mer dynamik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amaurot Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Ja, det där m. dynamik kan ju vara ett helvete i dessa limitertider. Håller faktiskt med er - det vore trevligt med lite mer dynamik - frågan är bara hur jag ska få till det? Har suttit och försökt mixa om skiten hela dagen, men det blir aldrig riktigt bra. Förslag mottages gärna! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sisältää Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Hur? Hm, du får använda betydligt större velocityskillnader. Det är det enklaste "knepet". Annars kan du ju mixa bort vissa element här och var i låten. Eller så lägger du diverse LFO-styrda förändringar i flera av ljuden, men det kan å andra sidan blöi ganska grötigt, beroende på.. Annars vet jag inte. 😛 Fast det är inte hela världen. Låten fungerar som den är, särskilt om du spelar den ute, gissar jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amaurot Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 sisältää: Ska försöka med detta. Ang. live har du helt rätt - allt låter så jävla mycket bättre ur ett fett PA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts