Guest Yohill Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Har köpt ett digi 001 och nu installerat det. Tänkte att jag skulle dra igång en platta men får inte ut ljudet... Ända gången jag får ut något ljud är genom Pro Tools!? Hur ska jag göra för att få ut CD ljudet?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
trombonisten Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Några steg som behövs. Jag är inte helt säker på 001, det här funkar för MBox i alla fall. 1 - installer MME-drivers (finnns på www.digidesign.com, eller på skivan) 2 - ladda ner MME -helper från digidesign och installera 3 - starta MME-helper och ange att windows meda player skall ha tillgång till det. 4 - start windows media player och ange 001 som utgång. Troligen får du stänga av WMA och starta upp den igen för att det liksom skall ta. Hoppas detta hjälper Gunnar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yohill Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 (edited) Tack för att du hjälper mig! Det ser ut som att man inte kan välja media playern som utgång. Se på bilden nedan jag kan välja DIGI till midi men för upspelning finns det inte som alternativ. Edited September 25, 2005 by Yohill Link to comment Share on other sites More sharing options...
aolsson Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Har köpt ett digi 001 och nu installerat det. Tänkte att jag skulle dra igång en platta men får inte ut ljudet... Ända gången jag får ut något ljud är genom Pro Tools!? Hur ska jag göra för att få ut CD ljudet?! Gjorde en snabb sökning på answerbase och hittade följande... länk 1 länk 2 jag vet inte om ovantående avhjälper dina problem... men det kan alltid vara värt ett försök.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yohill Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Kan det vara så att det inte går att få ut ljudet direkt från digi pci-kortet till racket? Jag får ut ljud genom att koppla ut mig från moderkortet å in på två kanaler i DIGI. Men inte annrs... aolsson, som jag förstår så skulle länkarna fungera typ på samma sätt som jag nu har fixat det... men tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts