Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

När jag startar plug-in effekter på nå't spår så börjar det spraka som attan. Inte när inget spelas upp men när det spelas sprakas det som bara attan. har vart med om detta när jag använde en VSTi också. effekten ligger på kanal 4 men även om jag mutar hela kanalen så fortsätter oväsendet. det är bara först när jag mutar effekten som det slutar spraka. handlar det om att datorn inte orkar? håller för tillfället på att bygga upp från början. köpte ljudkort för en månad sen eller så.... datorn har en processor på 1,7 GHz och 256 Mb RAM-minne

Annons
Postat
  Dream Exp. sa:
handlar det om att datorn inte orkar?

Så kan vara fallet. Om det är en CPU-krävande plugg.

Testa att öka din latency på ljudkortet 😱

Postat (redigerat)

Jag minns förut när jag jobbade med Cubase VST så kunde man på nåt sätt ställa in så att effekterna arbetade precis som vanligt, även om kanalen var mutad. Den tog alltså all audio-information från kanalen fast bara effekten spelades upp, inte original-ljudet

Kan det inte bero på detta? Det låter visserligen konstigt att en sådan funktion skulle finnas i SX, med tanke på att det är ju precis vad en Insert-effekt går ut på (med plusset att den slutar låta vid mute-läge).

Hur som helst, om det skulle bero på detta så förklarar ju det varför det låter öht vid mute, och knastret kan ju bero på hög line out-volym på effekten (speciellt om det är nån distad guitar rig).

Jag tycker det låter konstigt att det skulle bero på en dålig dator, för om kanalen är på mute så ska ju inte ens plug-in:et anropas (eller hur?) och då borde det ju inte ta någon datorkraft = inget knaster!?

Redigerat av mtornros

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.