Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

jag har anvĂ€nt gratisprogrammet DirectMusic Producer för att spela med min MIDI kontroller. Jag vet hur man t.ex. fĂ„r tvĂ„ instrument att ljuda samtidigt. Men jag kan inte för mitt liv komma pĂ„ hur man spelar in musik med det hĂ€r programmet. Jag har hittat instruktioner, men det förefaller helt enkelt fruktansvĂ€rt komplicerat, en hĂ€rva bestĂ„ende av Project, Band, Audiopath, Segment, mm. Men visst mĂ„ste det ju vara möjligt? Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig? 🙁

Annons
Postat

Uj uj uj, Microsoft och musikprogram gĂ„r inte ihop. 😆

DirectMusic fÄr tom. Anvil Studio att verka proffsigt.

Varför inte skaffa en MIDI-sequencer? En begagnad Cubasis kostar inte mĂ„nga pesetas. 😉

• 2 veckor senare...
Postat

Om man stÀller en frÄga om en cykel, fÄr man ofta svaret köp en bil. Tack i alla fall. Jag har köpt och försökt anvÀnda Cubasis VST. Det tycks inte finnas nÄgot sÀtt att anvÀnda mina gamla sf2 fonter i det programmet, de medföljande ljuden Äter sprakar och pangar sÄ det stÄr hÀrligt till. Borde alltsÄ ha nytt ljudkort, helst ny dator. Varför Àr det vÀrt besvÀret? ("Fel Cubasis?" Jo, det svaret har jag ocksÄ fÄtt. Errare humanum est).

Jag Àr intresserad av att komponera, inte av att arrangera eller orkestrera eller göra fÀrdiga lÄtar som kan fÄ nÄgon Àldre slÀkting att tro att de Àr skivbolagsproducerade. Jag har sett mÄnga tecken pÄ att man pÄ det hÀr forumet inte kan, eller vill, skilja mellan de hÀr sakerna. Skilj mellan kaffet och koppen ni hÀller det i!

Bara ett program som lÄter mig spara vad jag hittar pÄ, sÄ jag inte glömmer det, Àr vad jag behöver.

UrsÀkta om jag lÄter frustrerad, men det Àr det jag Àr. Varför mÄste man alltid ge nykomlingar kÀnslan av att vara amatör och ha stÀllt dumma frÄgor? Microsoft duger utmÀrkt för mig pÄ det stadium jag Àr, det Àr dÀrför jag stÀller en frÄga om Microsoft.

(PS. Vet nÄgon av Veteranerna varför e-postnotifieringen inte fungerar?)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.