Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Har kopplat in bas och gitarr in i ljudkortet, allt funkar ok men jag fĂ„r dĂ„lig insignal till kortet. Man vill ju ha upp signalen pĂ„ det "gula" om ni förstĂ„r vad jag menar. Nu ligger det pĂ„ lite under hĂ€lften nĂ€r jag krĂ€mar pĂ„ allt vad det gĂ„r. Är en DI-box lösningen eller vad ska jag göra..tacksam för svar.

Tomas

Annons
Postat

ok....sÄ med en DI box fÄr man "upp" signalen?.....ska testa en pÄ öppet köp och se om det blir bÀttre....

Tomas

Postat

du kan ju höja volymen pÄ alla separata spÄr i ljudkortets "mixer" Brukar bli bra för mig. beror ju lite pÄ instrumentets ut signal med...

Postat

Du borde nog fÄ upp det pÄ det gula utan extern preamp. Det sitter ju tvÄ stycken i kortet!

Kopplar du in dig pÄ mick- eller linjeingÄng?

Postat

Gitarr/bas -> DI-box -> en av kortets tvÄ preampar.

Skippar du DI-boxen fÄr du impedansfel, och dÄ kommer det att lÄta muppmongo Àven om du lyckas fixa nivÄn.

Postat

Jag kör pÄ line in eftersom det sitter 2 mikar pÄ mikingÄngarna...2 gitarrer och 1 bas har vi inkopplat...

Postat

Hej alla.

Jag undrar pÄ att kÞpa en Behringer BasV-Amp som kan anvandas pÄ bÄde bas o gitarr. Vil denna funka som en DI eller pre-amp ?

( I spec`sen til bara V-amp, stÄr det at den endast er til for gitarr, medan BasV-amp gÄr til bÄda. MÞjligt inte samtidigt ? )

MÄste man kÞpa en til varje gitarr/bas dÄ ?

( ja, jag ar en trumslagare som spelar lite pÄ gitar o bas, man ar inte expert pÄ det tekniska dar ) ( har ocksÄ norskt tangentbord..hehe )

Postat
Vil denna funka som en DI eller pre-amp ?

Ja. Du fÄr ut en balanserad linjesignal ur den.

MÄste man kÞpa en til varje gitarr/bas dÄ ?

Ja. Det finns bara en instrumentingÄng pÄ V-ampen.

Postat (redigerat)

Takk, Gote. 🙂

Jag kollade vidare i en katalog, o hittade att Behringer har en 4kanals Di-box ( 19"rack box) DI4000Ultra-Di Pro med kontroller til varje kanal. Pris i Norge kr. 1095.

En 8 kanals finnes ocksÄ : Di8000 Ultra-Di Pro kostar det samma. Perfect for band med mÄnga gitarrer att spela inn samtidigt.

sÄ va det pengarna dÄ....

Redigerat av tamadrummer

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.