Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

I det rum som jag använder som hemstudio är det en väldigt konstig typ av akustik. När man bara står i rummet och lyssnar så låter det väldigt dämpat. När volymen sedan blir högre (typ trummor) så får man med mycket rumsklang....

Att bygga om rummet och så är inte frågan om så jag undrar om det funkar lika bra med stora, fina och vinklade akustikplattor som har nå'n typ av filt på ena sidan och ett reflekterande material på den andra sidan så att man kan köra den sida som man tror blir bäst?

Annons
Postat

Vad är det för mått på rummet? Längd, bredd och höjd?

Kan du kanske också göra en liten skiss på hur allt är placerat, så blir det lite lättare att hjälpa till...

Akustikplattor hittar du exempelvis på min firmasite - så kan du se lite av vad det finns att välja bland.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.