Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag söker replokal till mitt band och undrar om ni har tips på replokaler i Göteborg. Alla lösningar är tänkbara så skriv gärna alla lokaler ni känner till.

/Johan

Annons
Posted

Kanske är för långt bort för att vara aktuellt, Borås...

Men Medborgarskolan och Studiefrämjandet (tror jag det är) har hyrt varsin våning av en gammal gymnasieskola här i Borås. Bergsäter för att vara mer exakt.

Ligger nära stan, precis intill motorvägen och lokalerna är stora och bra. Själv spelade jag i en av Medborgarskolans lokaler tidigare, men har lämnat bandet.

Hyran är billig, men man har lite krav på sig att rapportera in tid. Minst tre personer måste vara närvarande för att rapportera tid, får dom inte in tillräckligt med tid så ökar hyreskostnaden.

Lokalen är på våning 5, hiss finns. Andra aktiviteter som dom har kört är bandutveckling, och sång. Jag vet att dom just nu håller på att bygga en studio som man får boka och använda sen. Kommer troligtvis baseras på Cubase och Delta 1010LT. Billiga trummickar, en billig stormembranare och en 16 kanals (8 samtidiga vid inspelning) digitalporta finns att låna.

För repning är det perfekt, för inspelning kan det ibland bli lite problem om det finns någon arg gitarrist eller trummis eller något i lokalen bredvid och får för sig att jamma loss samtidigt som man sjunger in eller något 😳 Men även det fungerar oftast bra. Storleksmässigt så är lokalerna allt från 15-80 kvadratmeter ungefär. Vill man vara själv i en lokal blir det dyrare, alternativt mer tid som måste rapporteras in, annars brukar 2-3 band dela på en lokal.

Vågar inte lova att dom har några lokaler lediga, men bra är det iaf =) Såpass bra att jag är på gång att hyra ett litet rum själv för att köra min hemmastudio i. Så slipper jag problem med grannar och sånt.

Lycka till med letandet.