Jump to content
Annons

Axel band


Alex123

Recommended Posts

Hej!

jag vet inte hur jag ska lägga fast axel bandet på min el gura. Hålet är lite på axel bandet.

Ska man trycka in axel band hålet på den där pluppen ligger eller ska man skruva ut pluppen och lägga in axel bandet och sen skruva in det?

Please help

/Lex

Redigerat av Alex123
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Axelbandet ska monteras på de två "piggarna" som sticker upp (om det finns några sådana på din gitarr). Den ena brukar finnas längst ner, den andra nån stans i mitten.

Kolla även att det är bra kvalitet på axelbandet, eftersom ett slitet lätt kan tappa fästet vilket leder till att gitarren kan åka i golvet.

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Du ska pressa in axelbandet i fästena på gitarren.

Om du är rädd om din gitarr så köp straplocks på närmsta musikaffär, så kommer inte axelbandet att trilla av.

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)
Är inte fästerna straplocks? straplocks har jag iaf.

om du har straplocks så använd dom, du byter ju då ut orginal fästena på gitarren och sen så sätter du fast den andra delen på axelbandet.

Sen är det ju bara att färsta dit axelbandet och när du ska ha bort det så drar du i den lilla pinnen som sitter på den delen som ska vara på axelbandet och tar bort det

Link to comment
Dela på andra sajter

Även jag såg titeln på tråden och blev fundersam "Axel band".. Trodde att det var Axel Foley som plöstligt startat ett grodband eller nåt... Men sen insåg jag ganska snabbt att det var frågan om ett axelband.. 🙂

Vill inte klaga på dig Alex123 för du är absolut inte ensam.. Men vart gick det snett någonstans.. Varför särskriver så många ord numera??? Är det nån slags pedagogik i skolan som startades för ett 10-tal år sen eller vad??? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför särskriver så många ord numera???

Det är datans fel.

Näää.. Jag tror det är det här förbonkade T9 som sitter i texteditorn för SMS på vara och varannan mobiltelefon numera. Har stört mig många gånger på att man måste särskriva för att få eländet att fatta vad man skriver... Huu.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför särskriver så många ord numera???

Tänkte samma tanke, för visst känns det så, men det är nog bara så att det har blivit mer påtagligt med Internet och hela det köret 😛

tror nog att det är lite så jag.. och sedan kan jag av personlig erfarenhet säga att jag tror det är det jävla muskelminnets fel rätt ofta också.. jag skriver rätt ofta isär riktigt dumma ord bara för att jag är van vid att lägga en "space" efter vissa ord.. 😆

Redigerat av Kiefz
Link to comment
Dela på andra sajter

sär? jag har också känslor 🥰

Tack alla för hjälpen.

Som jag tidigare sa.. Ville inte klaga på dig alex123 , eller göra dig ledsen för du är inte ensam att särskriva långa ord. Det är dock ett fenomen som blir mer och mer utbrett i svenskan och det gör det svårt att förstå vad som egentligen menas.

Axel band lät lite faktiskt som om det var nån slags musikgrupp det handlade om, att det dessutom är ett forum med mycket musiker i gör inte saken lättare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...