Jump to content
Annons

PAIN


Rian

Recommended Posts

# LÅTNAMN: Pain

# ARTIST/GRUPP: Whisperwave

# GENRE: Rock

# LÅTLÄNGD: 3:22

# KOMPOSITÖR: Richard Andermyr

# PRODUCENTER: Andermyr, Zandren, Larsson, +GTP Studo crew

# EV. MEDVERKANDE: Andermyr, Zandren, Larsson

# INSPELNINGSÅR: 2003

# FORMAT: Mp3

# STORLEK: 3,10 Mb

# STATUS: Omastrad Mix

PAIN

Hej!

Vore kul med konstruktiv kritik på denna från er som kan. Gammal låt och bandet är historia men jag är ny här så jag börjar i rätt ände :rolleyes: Vad saknas och vad kan bli bättre? Kan komma på en hel del givetvis, men det vore kul att få höra ifrån studiofolk.

/Rian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skönt gitarrljud och inget fel alls på basen heller.

Det enda jag kan "klaga" på är trumsoundet som låter lite för tamt och är konstigt mixat i volym men överlag så låter det ju helt okej för att vara en demo helt klart 🙂

Skriver medans jag lyssnar, tycker att körerna ska upp ivolym under refrängen och dubbas samt panoreras ut för att få ett fetare intryck samt bättre stereobredd.

När det gäller trummorna så är det mest virveln som jag tycker låter golvmopp, resten är ju helt okej trots allt.

Fan va luddigt det blev :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skönt!

Som sagt virveln. Känns som man skulle vilja att sångaren tog i lite mer när han tar i. Och det känns tomt under gitarrsolot. För en demo kan man ju lägga 2 gitarrer samtidigt även om det bara blir en live.

Annars perfekt. Kanonskön!

Redigerat av LDB
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för bra kritik, håller med om att virveln låter illa, det hade jag faktiskt aldrig tänkt på. Har funderingar på att ev göra en ny version av denna, så vi får se till att virveln byts ut då 🙂

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter okej som demo. Skillnaderna i ljuden gör, som flera redan påpekat att trummorna sticker ut lite. Gitarrerna basen och sång låter bra.

Låten däremot har man hört trehundra gånger förut. Inget nytt under solen där precis. Inte för att det betyder dålig, men det fastnar inte. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt!

Som sagt låter virveln urusel och klen och kaggen hörs knappt. När det gäller prechoruset så låter det jättebra förutom den ensamma chinacrashen mitt i allt, det lät inte bra!

Körerna behöver som sagt fixas till, t.ex. piffas till med lite fet delay eller någon reverb.

Låten är jättebra!

.:Fnykis

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.. jag gillar verkligen gitarr ljudet och riffen.

Hur har du gjort för att få sånt ljud?

//Anders

Tjena! Kul att du gillar gitarren (Den är för övrigt till salu 😉 ):

Recept;

Gitarr: Schecter custom strat -85 med Emg 81 stall inkopplad hela låten.

Förstärkare: Laney Chrome-o-Zone 30W Combo inkopplad i -

Kabinett: Laney Fube Fusion 4x12

Närmickat med Sure SM57.

Inspelat 2ggr= riktig dubb/panorerat hårt vänster - hårt höger

+ En kille som var duktig med kompressor/eq.

/R

Redigerat av Rian
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...