Trace Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 (redigerat) Propellerhead meddelar att de officiellt avslutar utvecklingen av sin första succé Rebirth. IstÀllet lÀgger de upp synten gratis pÄ sitt nyöppnade "Rebirth Museum" som förutom nedladdning innehÄller artiklar, intervjuer och historisk information. http://www.rebirthmuseum.com/ För de som Àr Reason-anvÀndare, finns Àven en Refill fil med alla Rebirth-moddar EDIT: Skrev till mer info och lade upp som nyhet /Olsberg Redigerat 1 september 2005 av Olsberg
Lindeberg Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Onekligen pÄ tiden. Rebirth stÄr sig inte speciellt bra i konkurrens med dagens pluggar. Tycker jag. Trevligt upplÀgg av Propellerheads dock, det tackar vi för!
Trace Postat 1 september 2005 TrĂ„dstartare Postat 1 september 2005 Ja RIKTIGT bra refill med alla moddar dock! đ
Piffen Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Har man sett pÄ maken.. SÄlde vÀl knappast nÄgra kopior lÀngre.. Kul att de gör det hÀr iaf, men lite trÄkigt att nÄgot som var sÄ stort en gÄng i tiden gÄr i graven redan, nÀr hÄrdvaruförebilden trots allt lever vidare och Àn idag Àr populÀr.. 8 Är Àr vÀl egentligen inte nÄgon lÄng tid för ett "instrument"? Inte om man frÄgar mig iaf. Mycket kul har jag haft med Rebirth oavsett. En eloge till Propellerheads! //smulan
Linus Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Det har varit massor av rabalder angĂ„ende Rebirth i Propellerheads forum de senaste veckorna. AnvĂ€ndare har klagat och brĂ„kat varför det inte slĂ€ppts en OS X-kompatibel variant av Rebirth, men Propellerheads har inte varit intresserade av att fortsĂ€tta arbeta pĂ„ Rebirth. Att Propellerheads nu gĂ„r ut officiellt och vĂ€ljer att lĂ€gga ner produkten Ă€r ett tydligt svar pĂ„ allas frĂ„gor. Man vill lĂ€gga Rebirth bakom sig, och satsa pĂ„ Reason. Kul att de samtidigt vĂ€ljer att slĂ€ppa det gratis! đ
pXp Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Ett tag efter det att jag sÄlde min TB-303 började jag anvÀnda ReBirth nÀr det kom, men det var ju mest av nostalgiska sjÀl. ReBirth lyckas dock inte sjÀlvdista sÄ som TB-303'an gjorde om man man maxade volymen. Min var iofs jÀvligt glapp dessutom... //peAk
Max Levin Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Har aldrig fattat vad det programmet ska vara bra för Ă€ndĂ„ đ„° ... jĂ€vligt störigt att jag lagt ut pengar pĂ„ det för bara nĂ„gra mĂ„nader sedan
L.C Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Har man sett. Jag har aldrig lÀst pÄ Propellerheads forum men detta kÀnde jag pÄ mig kunde hÀnda.
Johan Royen Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Ja, Reason Àr ju i vid mening ReBirth 3.0. Hsh, jÀvligt schysst att dom ger bort det, minns jag rÀtt var det det första musikprogrammet jag anvÀnde öht. Om man sedan har nÄgon anvÀndning av det i dagslÀget Àr frÄgan...
D Vibe Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Se pĂ„ fasen. Detta har jag vĂ€ntat pĂ„ đ /Daniel
D Vibe Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 .. fast synd att de stÀngt av nerladdningen av CD-imagen för att det tog för mkt bandbredd. FÄr hoppas att det kommer upp snart igen. /Daniel
Linus Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Vi fÄr vÀl be de stora ftp-arkiven att skaffa en mirror Ät dem. Det skulle ju bli hett pÄ download.com
Nexustwins Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Ăr inte download.com vĂ€ldigt seg redan... FĂ„r inte upp nĂ„gon speed i nedladdningarna dĂ€r ifrĂ„n.. Tack!! Propellerheads!!!
Wille Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Vi fĂ„r vĂ€l be de stora ftp-arkiven att skaffa en mirror Ă„t dem. đ Det skulle ju bli hett pĂ„ download.com Det Ă€r hĂ€r fildelning kommer till sin rĂ€tt đ
MusicGene Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Det Àr ju bara att göra en torrent sÄ Àr bandbreddsproblemet löst.
peterthegreat Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Hah, kommer ihĂ„g nĂ€r jag först fick lĂ€gga mina vantar pĂ„ gamla ReBirth:an. đ Fatta noll i början, men det va det enda program jag hade efter att ha slutat med eJay. đ NĂ€r man vĂ€l lĂ€rde sig va det skönt att helt enkelt kunna göra egna melodier, och egna takter. Till skillnad frĂ„n eJay dĂ„ra. đ Sen sĂ„ idag tuggar man dĂ„ pĂ„ Reason. đ
D Vibe Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Nu funkar det att ta ner ISO-filen om man kan ta ner torrentfiler.. /Daniel
Majken Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Och förklaringen till varför servern sÀckat ihop hittar vi hÀr: http://musicthing.blogspot.com/ --- DÄ kan man undra varför inte Propellerheads helt enkelt knÀckte sitt eget kopieringsskydd och lade upp en 16Mb stor installation. Aningen mer praktiskt kanske... /Majken
D Vibe Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 .. den torrenten jag tankar ner (och som jag fick frÄn rebirthsidan Àr iofs "bara" 216 meg. . dock sÄ gÄr downloadhastigheten vÀldigt varierat (mestadels slött), sÄ det ser ut som den kommer tanka hela kvÀllen.
Linus Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Och förklaringen till varför servern sĂ€ckat ihop hittar vi hĂ€r: http://musicthing.blogspot.com/ --- DĂ„ kan man undra varför inte Propellerheads helt enkelt knĂ€ckte sitt eget kopieringsskydd och lade upp en 16Mb stor installation. Aningen mer praktiskt kanske... /Majken Ja, det hade varit smartare. Fast de vill kanske inte ens kompilera om programmet, nu nĂ€r de lĂ€gger ner det... đ
Vallhagen Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Verkar ju kul. FÄr man stÀlla en sÄn nÀtanalfabetisk frÄga: Vad i hela friden Àr BitTorrent som behövs för nerladdning? MÄste jag installera nÄn sorts ehh... typ ftptjosanmotsvarighet? /Bengan
zutztrutz Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 (redigerat) Vad i hela friden Àr BitTorrent som behövs för nerladdning? MÄste jag installera nÄn sorts ehh... typ ftptjosanmotsvarighet? /Bengan Med bittorrent laddar du ner av alla anvÀndare som har filen i frÄga samtidigt, och du delar ocksÄ ut den. Skrivet av nÄgon som vet mer Àn jag <-- Redigerat 5 september 2005 av grojn
Vallhagen Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Med bittorrent laddar du ner av alla anvÀndare som har filen i frÄga samtidigt, och du delar ocksÄ ut den.Skrivet av nÄgon som vet mer Àn jag <-- Tack! Det ordnade sig, hemladdat o klart! /Bengan
mornel Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Och förklaringen till varför servern sÀckat ihop hittar vi hÀr: http://musicthing.blogspot.com/ --- DÄ kan man undra varför inte Propellerheads helt enkelt knÀckte sitt eget kopieringsskydd och lade upp en 16Mb stor installation. Aningen mer praktiskt kanske... /Majken Nja, det skulle ju krÀva: 1. Utvecklartid 2. Betatestning 3. Nytt versionsnummer PÄ en produkt som Àr nedlagd... Det hade faktiskt varit konstigare. Men men, uppenbarligen hade ingen rÀknat med att det skulle finnas sÄ stor efterfrÄgan pÄ en sju Är gammal produkt som har funnits att tillgÄ crackad frÄn p2p-nÀtverken sedan 1998.
Killercat Postat 10 september 2005 Postat 10 september 2005 Men men, uppenbarligen hade ingen rÀknat med att det skulle finnas sÄ stor efterfrÄgan pÄ en sju Är gammal produkt som har funnits att tillgÄ crackad frÄn p2p-nÀtverken sedan 1998. Det Àr alla Àrliga snubbar som vÀntat tills nu...
Pluffo Postat 10 september 2005 Postat 10 september 2005 Ărligt talat...Finns det nĂ„gon anledning att ladda hem den hĂ€r stenĂ„ldersmaskinen förutom i nostalgiskt syfte? Ăr det egentligen nĂ„gonting som den kan göra ( och som Ă€r önskvĂ€rt ) som inte Reason fixar? Skulle kanske vara 303:an dĂ„....? Eller?
Tobbe Postat 10 september 2005 Postat 10 september 2005 Om jag skulle fÄ en gratis gitarr sÄ skulle jag ta emot den Àven om den lÀt sÀmre Àn mina andra guror. NÄgon gÄng kan den ju vara kul att spela pÄ.
affect Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Kanske lÄter dumt men jag hittar inte image filen i mappen jag drog ner. Skulle ngn hÀr kunna hjÀlpa mig med vad jag ska brÀnna ut sÄ jag kan fÄ uppleva lite nostalgi jag ocksÄ.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.