Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Propellerhead meddelar att de officiellt avslutar utvecklingen av sin första succé Rebirth. IstÀllet lÀgger de upp synten gratis pÄ sitt nyöppnade "Rebirth Museum" som förutom nedladdning innehÄller artiklar, intervjuer och historisk information.

http://www.rebirthmuseum.com/

För de som Àr Reason-anvÀndare, finns Àven en Refill fil med alla Rebirth-moddar

EDIT: Skrev till mer info och lade upp som nyhet /Olsberg

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Onekligen pÄ tiden. Rebirth stÄr sig inte speciellt bra i konkurrens med dagens pluggar. Tycker jag.

Trevligt upplÀgg av Propellerheads dock, det tackar vi för! :rolleyes:

Postat

Ja :rolleyes:

RIKTIGT bra refill med alla moddar dock! 😉

Postat

Har man sett pÄ maken.. SÄlde vÀl knappast nÄgra kopior lÀngre..

Kul att de gör det hÀr iaf, men lite trÄkigt att nÄgot som var sÄ stort en gÄng i tiden gÄr i graven redan, nÀr hÄrdvaruförebilden trots allt lever vidare och Àn idag Àr populÀr.. 8 Är Àr vÀl egentligen inte nÄgon lÄng tid för ett "instrument"? Inte om man frÄgar mig iaf. Mycket kul har jag haft med Rebirth oavsett. En eloge till Propellerheads!

//smulan

Postat

Det har varit massor av rabalder angÄende Rebirth i Propellerheads forum de senaste veckorna. AnvÀndare har klagat och brÄkat varför det inte slÀppts en OS X-kompatibel variant av Rebirth, men Propellerheads har inte varit intresserade av att fortsÀtta arbeta pÄ Rebirth.

Att Propellerheads nu gÄr ut officiellt och vÀljer att lÀgga ner produkten Àr ett tydligt svar pÄ allas frÄgor. Man vill lÀgga Rebirth bakom sig, och satsa pÄ Reason.

Kul att de samtidigt vĂ€ljer att slĂ€ppa det gratis! 🙂

Postat

Ett tag efter det att jag sÄlde min TB-303 började jag anvÀnda ReBirth nÀr det kom, men det var ju mest av nostalgiska sjÀl. ReBirth lyckas dock inte sjÀlvdista sÄ som TB-303'an gjorde om man man maxade volymen. Min var iofs jÀvligt glapp dessutom...

//peAk

Postat

Har aldrig fattat vad det programmet ska vara bra för Ă€ndĂ„ đŸ„° ...

jÀvligt störigt att jag lagt ut pengar pÄ det för bara nÄgra mÄnader sedan :rolleyes:

Postat

Har man sett. Jag har aldrig lÀst pÄ Propellerheads forum men detta kÀnde jag pÄ mig kunde hÀnda.

Postat

Ja, Reason Àr ju i vid mening ReBirth 3.0.

Hsh, jÀvligt schysst att dom ger bort det, minns jag rÀtt var det det första musikprogrammet jag anvÀnde öht. Om man sedan har nÄgon anvÀndning av det i dagslÀget Àr frÄgan...

Postat

Se pĂ„ fasen. Detta har jag vĂ€ntat pĂ„ 😉

/Daniel

Postat

.. fast synd att de stÀngt av nerladdningen av CD-imagen för att det tog för mkt bandbredd. FÄr hoppas att det kommer upp snart igen.

/Daniel

Postat

Vi fÄr vÀl be de stora ftp-arkiven att skaffa en mirror Ät dem. :rolleyes:

Det skulle ju bli hett pÄ download.com

Postat

Är inte download.com vĂ€ldigt seg redan...

FÄr inte upp nÄgon speed i nedladdningarna dÀr ifrÄn..

Tack!! Propellerheads!!!

Postat
Vi fĂ„r vĂ€l be de stora ftp-arkiven att skaffa en mirror Ă„t dem. 😠

Det skulle ju bli hett pÄ download.com

Det Ă€r hĂ€r fildelning kommer till sin rĂ€tt 🙂

Postat

Hah, kommer ihĂ„g nĂ€r jag först fick lĂ€gga mina vantar pĂ„ gamla ReBirth:an. 🙂 Fatta noll i början, men det va det enda program jag hade efter att ha slutat med eJay. 😄 NĂ€r man vĂ€l lĂ€rde sig va det skönt att helt enkelt kunna göra egna melodier, och egna takter. Till skillnad frĂ„n eJay dĂ„ra. 🙂

Sen sĂ„ idag tuggar man dĂ„ pĂ„ Reason. 🙂

Postat

Nu funkar det att ta ner ISO-filen om man kan ta ner torrentfiler..

/Daniel

Postat

Och förklaringen till varför servern sÀckat ihop hittar vi hÀr:

http://musicthing.blogspot.com/

---

DÄ kan man undra varför inte Propellerheads helt enkelt knÀckte sitt eget kopieringsskydd och lade upp en 16Mb stor installation. Aningen mer praktiskt kanske...

/Majken

Postat

.. den torrenten jag tankar ner (och som jag fick frÄn rebirthsidan Àr iofs "bara" 216 meg. . dock sÄ gÄr downloadhastigheten vÀldigt varierat (mestadels slött), sÄ det ser ut som den kommer tanka hela kvÀllen.

Postat

---

DÄ kan man undra varför inte Propellerheads helt enkelt knÀckte sitt eget kopieringsskydd och lade upp en 16Mb stor installation. Aningen mer praktiskt kanske...

/Majken

Ja, det hade varit smartare. Fast de vill kanske inte ens kompilera om programmet, nu nĂ€r de lĂ€gger ner det... 😕

Postat

Verkar ju kul. FÄr man stÀlla en sÄn nÀtanalfabetisk frÄga:

Vad i hela friden Àr BitTorrent som behövs för nerladdning? MÄste jag installera nÄn sorts ehh... typ ftptjosanmotsvarighet?

/Bengan

Postat

---

/Majken

Nja, det skulle ju krÀva:

1. Utvecklartid

2. Betatestning

3. Nytt versionsnummer

PÄ en produkt som Àr nedlagd... Det hade faktiskt varit konstigare.

Men men, uppenbarligen hade ingen rÀknat med att det skulle finnas sÄ stor efterfrÄgan pÄ en sju Är gammal produkt som har funnits att tillgÄ crackad frÄn p2p-nÀtverken sedan 1998.

Postat
Men men, uppenbarligen hade ingen rÀknat med att det skulle finnas sÄ stor efterfrÄgan pÄ en sju Är gammal produkt som har funnits att tillgÄ crackad frÄn p2p-nÀtverken sedan 1998.

Det Àr alla Àrliga snubbar som vÀntat tills nu...

Postat

Ärligt talat...Finns det nĂ„gon anledning att ladda hem den hĂ€r stenĂ„ldersmaskinen förutom i nostalgiskt syfte? Är det egentligen nĂ„gonting som den kan göra ( och som Ă€r önskvĂ€rt ) som inte Reason fixar? Skulle kanske vara 303:an dĂ„....? Eller? :rolleyes:

Postat

Om jag skulle fÄ en gratis gitarr sÄ skulle jag ta emot den Àven om den lÀt sÀmre Àn mina andra guror. NÄgon gÄng kan den ju vara kul att spela pÄ.

Postat

Kanske lÄter dumt men jag hittar inte image filen i mappen jag drog ner. Skulle ngn hÀr kunna hjÀlpa mig med vad jag ska brÀnna ut sÄ jag kan fÄ uppleva lite nostalgi jag ocksÄ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.