Jump to content
Annons

Höstens absoluta TV-höjdare!


wonderboy

Recommended Posts

GP är en bra tidning. Ännu ett par tips ifrån den: GP går igenom tv-hösten. Fem fyrar (högsta betyg) får följande två serier: The Contender (Reality). 16 etablerade proffsboxare samlas under Sylvester Stallones ledning och två av dem möts varje vecka. Förloraren åker hem, vinnaren går vidare. "Oändligt spännande, fruktansvärt välklippt" skriver GP:s recensent. Extras (komedi) The Office- Ricky Gervais nya serie för BBC. "Perfekt skrivet och spelat in i minsta detalj. Gervais är ett geni" skriver recensenten.

Fyra fyrar(!) får "Tommy Lee goes to college" med motiveringen: Ingen i världen är så bra på att se helt tom ut som Tommy Lee..... Här börjar han på college och gissa hur det går? Bitvis riktigt dumkul. På kanal 5 i höst." Jomen, och sen klagar alla på att det inte finns nåt att se?!

En sista bara. Tre fyrar har "Rock Star:INXS" fått. Efter Michael Hutchences fatala strypronk samlas nu 15 hoppfulla sångare och gör audition för de överlevande medlemmarna i INXS. "Bra nivå på sångarna och ett ödmjukt band gör serien sevärd, om än lite långdragen" skriver GP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
En sista bara. Tre fyrar har "Rock Star:INXS" fått. Efter Michael Hutchences fatala strypronk samlas nu 15 hoppfulla sångare och gör audition för de överlevande medlemmarna i INXS. "Bra nivå på sångarna och ett ödmjukt band gör serien sevärd, om än lite långdragen" skriver GP.

Hmmm, det verkar inte lite...vad skall jag säga... spekulativt? Som att de försöker rida på någons berömmelse ... eller.... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste dagens GP! Nu är det klart med Ricky Gervais nya serie! Läs och njut!

Uppdaterad: 2005-09-01 15:50

Brittisk komedi köpt av SVT

TV: Nu är det klart. SVT har köpt den brittiska komedin Extras, som fick fem fyrar i GP i går.

- Den visas redan i oktober om allt går som det ska, säger Per Ögren programchef för Film- och fiktionsinköp.

"I vintras visade SVT de två avslutande avsnitten av The office, kallade The office special, där Ricky Gervais gestaltar den misslyckade chefen David Brent. Serien som blev en succé i England följdes i Sverige av en relativt liten men trogen skara.

Ricky Gervais gick vidare i nya projekt och tillsammans med Stephen Merchants har han nu gjort uppföljaren Extras.

Serien handlar om den bittre och sarkastiske skådespelaren Andy Millman som aldrig slår igenom utan får nöja sig med obetydliga statistroller i film efter film. Tillsammans med bästa kompisen, Maggie (Ashley Jensen), försöker han mingla med de stora stjärnorna på alla filminspelningar.

- De som gillade The office kommer helt klart att känna igen humorn, men det finns mer värme i den här serien, säger SVT-inköparen Gudrun Kjellberg.

Extras visades på BBC 2 i somras med ett rekordstort intresse. I genomsnitt 3,9 miljoner följde de sex avsnitten, vilket är dubbelt så många som normalt lockas till kanalen vid torsdagskvällar klockan nio. Nu avslöjar BBC att man redan är på gång med inspelning av en andra säsong.

- Det är tur att de erbjuder oss en andra omgång, eftersom vi redan lovat jobb åt 30 skådespelare och det gjorde vi redan innan serien visades, säger Ricky Gervais på BBC:s hemsida.

Även den andra säsongen är självklart av intresse för SVT.

- Men vi får ta en sak i taget, nu har vi efter ganska hårda förhandlingar precis köpt de första avsnitten, säger Gudrun Kjellberg.

Förutsatt att det kan skapas utrymme i tablån visas programmen med start i oktober. Förutom Ricky Gervais medverkar bland andra Hollywoodstjärnorna Ben Stiller, Kate Winslet och Samuel L Jackson i serien.

Katarina Sahlin"

Kopierat från GP:s hemsida idag

Link to comment
Dela på andra sajter

Brittisk komedi köpt av SVT

TV: Nu är det klart. SVT har köpt den brittiska komedin Extras, som fick fem fyrar i GP i går.

- Den visas redan i oktober om allt går som det ska, säger Per Ögren programchef för Film- och fiktionsinköp.

Det känns som alla börjat prata som fan om denna serie efter det att Lokko skrev om den i Svd, eller ser jag spöken på ljusa dagen? Kanske den gode Andres är på väg tillbaka som trendorakel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Brittisk komedi köpt av SVT

TV: Nu är det klart. SVT har köpt den brittiska komedin Extras, som fick fem fyrar i GP i går.

- Den visas redan i oktober om allt går som det ska, säger Per Ögren programchef för Film- och fiktionsinköp.

Det känns som alla börjat prata som fan om denna serie efter det att Lokko skrev om den i Svd, eller ser jag spöken på ljusa dagen? Kanske den gode Andres är på väg tillbaka som trendorakel?

Frågan är i och för sig om man behöver vara något vidare trendorakel för att skriva om denna. Den har ju gjort stor succé i både England och USA, bland annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyra fyrar(!) får "Tommy Lee goes to college" med motiveringen: Ingen i världen är så bra på att se helt tom ut som Tommy Lee..... Här börjar han på college och gissa hur det går? Bitvis riktigt dumkul. På kanal 5 i höst." Jomen, och sen klagar alla på att det inte finns nåt att se?!

Hörde att det var Brian Transeu's idé... pinsamt

Link to comment
Dela på andra sajter

Brittisk komedi köpt av SVT

TV: Nu är det klart. SVT har köpt den brittiska komedin Extras, som fick fem fyrar i GP i går.

- Den visas redan i oktober om allt går som det ska, säger Per Ögren programchef för Film- och fiktionsinköp.

Det känns som alla börjat prata som fan om denna serie efter det att Lokko skrev om den i Svd, eller ser jag spöken på ljusa dagen? Kanske den gode Andres är på väg tillbaka som trendorakel?

Frågan är i och för sig om man behöver vara något vidare trendorakel för att skriva om denna. Den har ju gjort stor succé i både England och USA, bland annat.

Nä precis, det är gjutet att den kommer bli en hit. Jag har aldrig sett nåt liknande innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brittisk komedi köpt av SVT

TV: Nu är det klart. SVT har köpt den brittiska komedin Extras, som fick fem fyrar i GP i går.

- Den visas redan i oktober om allt går som det ska, säger Per Ögren programchef för Film- och fiktionsinköp.

Det känns som alla börjat prata som fan om denna serie efter det att Lokko skrev om den i Svd, eller ser jag spöken på ljusa dagen? Kanske den gode Andres är på väg tillbaka som trendorakel?

Frågan är i och för sig om man behöver vara något vidare trendorakel för att skriva om denna. Den har ju gjort stor succé i både England och USA, bland annat.

....men "trendoraklen" tror jag inte mår så bra av att deras profetior slår in och blir succér - då är det ju inte hippt längre. Lokko och hans polare älskar ju att hälla ur sig såna här:

...och förresten just nu tittar jag inte på något annat än "Smash my daddy", indisk komediserie som aldrig släpptes offentligt men som finns på smalfilm i taxfree-shoparna och ska ni lyssna på nåt så ska ni höra Banberry Blues Homos senaste som jag fått på unik demotejp av Stakka Bo - va har ni inte ens hört deras första?!! Nåja nu ska jag ner och ta en dubbel Majoo Bandana* på Zicko's Hörn-fik - ja alltså jag och Jonas Åkerlund är dom enda medlemmarna och det är förresten hemma hos honom så vi får väl se om vi ses... och i morgon..."

 

* Majoo Bandana = en sorts tysk/brasiliansk kaffeböna stampad till smulor och upphottad i destillerad myntasprej (finns bara på NASA). Smaskens, men det finns bara cirka 3 liter att tillgå totalt i hela världen av denna dryck.

:rolleyes:

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Pampers ÄR en bra blöja! Den funkade absolut bäst för bägge mina döttrar, mycket bättre än konkurrenterna. Vill Du att jag utvecklar resonemanget, Uffe?

Jag vill mest veta varför du får bidrag från EU för att smyga in tysk gramatik i det svenska språket.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jaa, vad säger man? Min fru sa till mig att jag tyckte det var imbecillt, pinsamt, konstruerat, regisserat, hårt klippt och vinklat, pubertalt och grabbigt. Det tycker jag. Jag tyckte också det var ganska kul men jobbigt att titta på. Scenen inne hos rektorn var smärtsam att se. Roligt när rektorn berättade för tv-teamet att han, som en förberedelse, hade lyssnat igenom en Motley Crue-skiva. Hans ömdöme? "It´s an aqquired taste!" sade han med ett snett leende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hemskt mycket för alla varningar. Det är precis den här typen av meningslösa serier som jag definitivt INTE vill göra misstaget att se.

Jag har t o m försökt titta på ett helt avsnitt av Lost efter att ha halkat in på det ett par minuter någon gång ibland, men jag är verkligen helt LOST där. Jag förstår ärligt talat inte meningen med att sitta och glo på att det inte händer ett dugg. Det kändes faktiskt lika meningsfullt som de gånger jag har råkat se ett par minuter av Glamour. Båda dessa serier är faktiskt väldigt lika varandra (med skillnaden att killar ser på Lost, medan tjejer ser på Glamour...); Se ett avsnitt om året, så hänger du med i handlingen helt perfekt - för det går bara runt och runt med en massa ord och ingen handling...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...