Jump to content
Annons

Skiten hänger sig


ThomasJ

Recommended Posts

Har nyligen installerat en ren version av win xp. Men nu har det börjat strula, det hänger sig titt som tätt. Vill slippa formatera om igen, någon som vet vad detta kan beror på? Jag funderar på om det är någon dålig skriven mask/spayware, men har scannat utan resultat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
systemåterställ datorn till en dag där datorn mådde bra. Saker som du har installerat kan iaf försvinna.

På en dator som är avsedd för musikändamål så ska man se till att ha systemåterställning avstängt.. Basta!!! :rolleyes:

Som återställning och backup använder jag nåt som heter Acronis TrueImage och det är jag helnöjd med 😛

Men som Diwic sa tidigare i tråden.. har du installerat om XP så har du en massa patchar och drivrutiner du måste uppdatera också.. I värsta fall kan du (som jag då) också måsta installera särskilda drivrutiner för ditt moderkort..

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

hegobald, och vaför ska man ha det avstängt?

Tänk om man installera ett något som slöar sönder datorn. Man avinstallerar skiten men datorn är fortfarande slö. Vad gör man då? Systemåterställer datorn till en tidigare punkt?

Programet från afghanistan försvinner, Inte musiken.

/Alexander

Redigerat av Alex123
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du ha seriös hjälp får du komma med en mycket bättre beskrivning än att "det hänger sig titt som tätt" och att du skannat efter spyware utan resultat.

hegobald är inne på rätt spår, det enda raka är att installera sitt system som man vill ha det och sedan göra en s.k. image med Ghost eller True Image eller motsvarande. Återställer rubb och stubb på två minuter.

Systemåterställningen däremot ligger och snurrar hela tiden och tar dessutom upp en massa hårddisk. Stäng av eländet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att ämnet tagits upp tidigare i forumet men det tål säkert att upprepas..

Här en länk till hur man optimerar sitt XP för musikinspelning.

http://www.pcmus.com/TweakXP.htm

Alex123: Anledning till att man inte vill ha XPs återställningsfunktion är för att den tar resurser från datorn som kan störa fruktansvärt då man håller på att t.ex håller på med t.ex Cubase, FL etc..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...