Jump to content
Annons

Ny trance från mig... : )


Recommended Posts

LÅTNAMN: inget namn än

* ARTIST/GRUPP: jag

* GENRE: TRANCE

* LÅTLÄNGD: 6.07 typ

* KOMPOSITÖR:jag

* PRODUCENT:jag

* EV. MEDVERKANDE:jag

* INSPELNINGSÅR:i år

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 8.46 mb typ

* STATUS: inte färdig, jobba på det

* LÅTLÄNK:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=368666

En ny trance , inte klart, skulle vara bra 😆 om ni kan tipsa mig vad borde jag ändra och göra i låten 😄 , att mastra e värsta del för mig he he,

Redigerat av One night in The Trance
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag förstår din idee till låten, och ideen är hur skön som helst.

Dock så låter det väldigt, omastrat och väldigt, mycket bröt?

Det är fina melodier dock, väldigt fina.

Och om du jobbar mer med att få själva ljudet klart, så tror jag du har en rätt sån fet låt här.

Försök jobba lite mer, det är det värt, iallafall för en sån här låt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

TACK 🙂 , jag försök jobba på det, att mastra har jag alltid problem med 😲

har aldrig lyckas mastra (hur mastra ni era trance låtar? ) , tycker heller HIPHOP låtar e lättare att mastra än trance, så vissa säger att trance still e lätt att göra, jag tycker faktisk inte det, hur svårt som hest. he he

Redigerat av One night in The Trance
Link to comment
Dela på andra sajter

Som Roha skriver. Det är väldigt fina melodier (lite solar stone känsla över det hela) å det är bra. Men det låter väldigt dovt. Vet inte vad du jobbar med för program. men låt säga att du använder tex cubase. Läg då en multibandscomp på master regeln å tryck till mixen lite, på så sätt kan du sjustera nivåerna inna du gör mix down för slut mastring. I slutmastern så lägger du på en kompressor (skruvar lite 😉 > EQ (dra på dom övre frekvenserna ordentligt) > Exciter > å slutligen waves L2 ställ taket på 0.2 å dra ner tresholden till nånstans 4 eller 5.

Det finns så klart 1000 sätt till men detta är mitt tips 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

sant som du säger, jag sitta och lyssna om och om hitta massa fel i låten, (jag hade typ bråttom när jag sitta håller på med det här låten, min tjej stressa mig hela tider .. hon gillar inte att jag sitta håller på med musik drygner runt . he he 😎 )

Byt ut din flickvän! Nä.. skämtar bara. Min sambo tycker jag gör bättre låtar om vi nyligen har haft oss i sänghalmen 🙂 Aja jag vet inte jag.

En till melodislinga som spelar mot dom andra du redan har kanske kunde feta upp det lite?, grejjen är att du har en bra början men säkert samma problem som jag har. Jag vet aldrig hur jag skall komma vidare. Men det är väl bara att inse faktum och skruva på i evigheter och tillslut släpper det efterhand. Känns som att den går lite på tomgång. Jag vet att jag inte är nå bättre själv men jag kan ändå tycka 🙂

Vad använder du för verktyg att göra musiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, som andra sagt, så är idéerna fina, men det brister lite i "tekniken"...

Det känns som att du har dragit på för mycket grejer på full volym, så att det tokkomprimeras/distas (svårt att höra vilket i de här kassa lurarna).

-Kolla alla mätare (på spåren och master-regeln), så att ingen av dom går upp i rött.

Eller har du en kompressor inställd på "totalmos"? I så fall tycker jag du ska försöka lätta lite på den... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

kicken e bra, basen är skön. saknar avslutande kick/crash när breaket kommer:(

blev lite tomt när swishet kom in, kunde vart nåt filtersvep där eller nåt. skönt piano spel. paden är lite torr mer reverb eller en krispigare ovanpå. buildup är najs, arpen passar bra in med ditt lead, vill inte påverka detta på nåt sätt men din lead synth kunde vart krispigare IMO. ett bra jobb just med att få arp, lead och bassline att passa fint ihop, originell trance måste jag säga.

Fortsätt jobba!

Keep on Bangin' mate!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...