Jump to content
Annons

portabel LITEN inspelningsmanick!? hjälp mig.


svante

Recommended Posts

hej!

här kommer en fråga från en total rookie. jag har köpt yamahas aw16g portastudio som jag lär mig att spela in på. riktigt rackarns rävkul o superlätt för en nybörjare som aldrig har spelat in innan. men nu har jag stött på ett litet problem. många av de musiker jag jobbar med får det tufft när dom tvingas ta sig hem till mig med instrument o stuff när det ska läggas nya spår. det vore sjysst om man hade en liten manick som man kunde spela in på som man tog med sig hem till dem så de får spela in på sina favvogrejer hemma! helst så skulle man kunna spela in 4 spår samtidigt så man kan spela in trummor o så, som man sen lägger över på min porta hemma där jag kan finputsa på egen hand. jag vet att korg o boss har några småsaker..men är dom BRA? låter det ok om dem tro? nån som vet? jag äger en laptop men den är så hiskeligt tung så föreslå inte den. nån som vet nåt om detta?

tack på förhand.

:rolleyes: svante :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu vet jag inte exakt hur din porta ser ut. Men det heter ju porta från ordet portabel och det är meningen att det ska vara en enkel inspelningsmaskin som man lätt ska kunna ta med. Är den för stor eller? Kan du inte skaffa nån bra väska eller så som allt får plats i? Jag har en ryggsäck som allt jag behöver får plats i (Laptop; IBook G4, MBox, Hörlurar, Mick, extern HD plus div sladdar). Alternativen är väl laptop plus externt ljudkort eller en mindre porta...

Det finns en riktigt liten från Zoom (typ fickformat) men det är inget vidare ljudkvalitetsmässigt och definitivt inte fyra spår samtidigt.

Redigerat av flintan
Link to comment
Dela på andra sajter

mja..min hemmaporta är INTE portabel enligt min mening. 30x40x7 ca. misstänker att det är svårt att hitta nåt litet med bra ljud. suck. får väl träna lite mer så jag kan bära med min oportabla portastudio själv.

:rolleyes: svante :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

mja..min hemmaporta är INTE portabel enligt min mening. 30x40x7 ca. misstänker att det är svårt att hitta nåt litet med bra ljud. suck. får väl träna lite mer så jag kan bära med min oportabla portastudio själv.

😱 svante 😱

Det är väl inget. Jag har släpat omkring på min stationära G3 med DIGI 001 plus tillbehör under flera år... Skaffa en bil... Eller en liten vagn, typ baglady.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Själv använder jag Korg D4, kanonljud, bra trummaskin, kan spela in 2 kanaler samtidigt (räcker gott och väl till trummor om man inte är ute efter det perfekta studioljudet vilket går förbi syftet med en porta)

Den har även 8 virtuella spår på varje kanal vilket innebär att man kan spela in på 32 kanaler utan att behöva spåra över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Den här verkar rolig!

Vikt: 160 gram (utan batterier).

Inbyggd kondensator mikrofon, mik/line/instr-ingång.

A/D, D/A: 20 bit.

4 audio kanaler med 10 virtuellal spår var + stereo-trummor + mono-bas.

93 st inbyggda effekter som exempelvis: COMPRESSOR, CHORUS, DELAY, UK-CRUNCH, AUTO WAH, osv.

346 st förprogrammerade presets för de 7 st Trumseten och 5st bass-ljuden + 511 st egna.

5 - 10 timmar med 4 st AA batterier, eller ström adapeter.

Inspelning på 32-128 MB SmartMedia-kort

Pris 1995:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...