claypool Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Skulle kanske ta och presentera sig ocksĂ„. Heter Daniel Ă€r 26 Ă„r och bor i stockholm med frugan. Har spelat gitarr i ca 10 Ă„r och skrivit lĂ„tar ungefĂ€r lika lĂ€nge. Och det Ă€r vĂ€l lĂ„tskrivandet som tar det mesta av tiden jag lĂ€gger ner pĂ„ musik, kan sitta och arra en lĂ„t i oĂ€ndlighet och kan dĂ€rför uppfattas som lite distrĂ€ av omgivningen dĂ„ det hĂ€r pĂ„gĂ„r 24/7. Jag har tyvĂ€rr inte tĂ„lamodet eller kunnandet att spela in och testa arr i datorn utan gör allt med ackegura och penna och papper. UpplĂ€ggen av lĂ„tar, stĂ€mmor och osv intresserar mig i dagslĂ€get mer Ă€n tekniken bakom men jag Ă€r vĂ€l pĂ„ vĂ€g att slussas in i den delen ocksĂ„ via hjĂ€lpsamma bandmedlemmer. Band ja, jag spelar gitarr och skriver lĂ„tar i bandet Diablo Swing Orchestra och har gjort sĂ„ sedan vĂ„ren 2003. Rockmusik med fager kvinnosĂ„ng kan det vĂ€l lĂ€ttas beskrivas som. Jag lyssnar Ă€ven gĂ€rna pĂ„ musik, bla. klassik musik av alla de slag - företrĂ€desvis stort och maffigt. Annars gillar jag band med mycket falsettsĂ„ng, muse, ours, jeff buckley. Generellt kan man nog sĂ€ga att jag gillar sĂ„ng nĂ€r den ligger i de högre registern kominerat med en tyngre bakgrund, och det gĂ„r vĂ€l att spĂ„ra i den musik man skriver. đ Jag hoppas kunna bidra med lite hjĂ€lp och rĂ„d vad gĂ€llande lĂ„tskrivande och lĂ€ra mig en hel del om inspelning.
Stinkey (oregistrerad) Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Hejsan och vÀlkommen! Just bandnamn.
Eliasson Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 vĂ€lkommen! Skönt att fĂ„ bakgrunden pĂ„ en av medlemmarna i den till synes alldeles förtrĂ€ffligt djĂ€vulsk svĂ€ngande orkestern đ
Thimmie Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Hoppla Danne! Kul att du gör en presentation! Ănnu roligare vore om vi kan börja repa snart! đ
iOlle Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Halloj! Du och ditt svĂ€ngiga band Ă€r varmt vĂ€lkommna! đ // Olle
djonas Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 VĂ€lkommen! Jag gillar ditt alias...hehe Les Claypool....eller ja nĂ€stan i alla fall. đ Mvh / djonas
robc Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 (redigerat) đ±đ Redigerat 11 augusti 2005 av robc
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.