Jump to content
Annons

Colossus & Stylus RMX


schopin

Recommended Posts

Hej!

Jag har problem med tvÄ VST-instrument.

Jag fÄr Colosssus att dyka upp som plug och allt ser rÀtt ut, men inga instrument dyker upp. StÄr bara empty överallt.

Jag har visserligen bara kört in 3 av de över 20 delarna av biblioteket (typ 1.4GB styck), men man mÄste vÀl kunna köra dem ÀndÄ? Eller Àr det sÄ surt att man mÄste ha 35GB utrymme för att kunna komma Ät intstrumenten? Jag har hittat instÀllningen för att peka till biblioteket iaf sÄ det Àr rÀtt.

Strul 2:

Jag har kört RMX förut och det har funkat. Men sen uppgraderade jag operatvsystemet och det blev lite strul. Jag fÄr upp pluggen och allt ser bra ut men den hittar inga ljudbibliotek. Och jag kan för mitt liv inte hitta nÄgonstans dÀr man kan lokalisera sitt bibliotek heller.

NÄgon som har förslag? Sökte runt lite pÄ google men hittade ingenstans. Inte i nÄgon FAQ heller.

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

AngÄende Stylus RMX:

Du bör ha en katalog som heter "C:\Program Files\Spectrasonics"

Du mÄste ha SAGE katalogen med tillhörande underkataloger dÀr

eller en genvÀg till SAGE katalogen om de ligger nÄn annanstans.

Viktigt dÄ att genvÀgen heter "SAGE" och inte "genvÀg till sage".

Döp om genvÀgen annars.

Hade sjÀlv liknande problem, jag har lagt in alla mina musikprogram i e:

pÄ hÄrdisken. Allt lÄg rÀtt i katalogstrukturen, men hitta inga ljud nÀr jag

öppna Stylus.

Men det verkar som att programmet antar att alla lÀgger programmet i c:

och dÀrför söker ljudfilerna "C:\Program Files\Spectrasonics"

Àven om man gjort instalationen i en annan hÄrddisk partion.

Eller har jag fel?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tja, jag har ingen aning. Jag kör mac dessutom.

Jag hade pluggen i OS X panther och biblioteket pÄ en extern firewire-hd.

Nu har jag uppgraderat till OS X tiger och har biblioteket pÄ samma stÀlle men det 'r bara blankt i RMX-directory-listan.

Irriterande =/

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej!

Jag har problem med tvÄ VST-instrument.

Jag fÄr Colosssus att dyka upp som plug och allt ser rÀtt ut, men inga instrument dyker upp. StÄr bara empty överallt.

Jag har visserligen bara kört in 3 av de över 20 delarna av biblioteket (typ 1.4GB styck), men man mÄste vÀl kunna köra dem ÀndÄ? Eller Àr det sÄ surt att man mÄste ha 35GB utrymme för att kunna komma Ät intstrumenten? Jag har hittat instÀllningen för att peka till biblioteket iaf sÄ det Àr rÀtt.

Jag har för mig att man faktiskt mÄste installera alla dvd's för att det ska funka. Tror jag lÀste det nÄnstans nÀr jag installerade den.

Men med Symphonic choirs sÄ behöver man tydligen inte det, sÄ jag Àr inte sÀker..

Men prova att installera allt

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har lagt in hela biblioteket nu, men det Àr fortfarande empty pÄ alla inputs i pluggen!! x(

Jag fÄr den iofs som incompitable i logic sÄ det kanske Àr dÀr problemet sitter. NÄgon som kan utlÀsa nÄgot av detta fel?

FORMAT TESTS:

Input/Output Channel Handling:

1-1 1-2 1-4 1-5 2-2 2-4 2-5 4-4 4-5 5-5 5-2 6-6 8-8 0-2

X

ERROR: AU incorrectly reports Dynamic Configuration capability (bus count is not writable)

* * FAIL

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag installerade om Colossus och dÄ fick jag alla nki-filer som jag misstÀnkte att jag saknade.

Nu funkar det, men den stÄr fortfarande som incompitable hmm. Aja.

Ang. Stylus RMX. Förslag dÀr? SÄg att det var fler hÀr pÄ forumet som hade samma problem. Hur lokaliserar jag biblioteket?

Tack!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag fixade det 😎

Jag har haft SAGE-mappen pÄ en extern hd, men behövde en genvÀg till den som du sa. I OS X ska SAGE-mappen/genvÀgen ligga i:

/Users/ditt-konto-namn/Library/Application Support/Spectrasonics

Nu var det frid och fröjd i stugan 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...