Danabacken Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Jag har det dĂ€r feta problemet med reason 3.0! Ganska svĂ„rt att förklara detta, men ja ska försöka! SĂ€g att du har en virvel som du vill panna, varannat slag till höger, och sedan panna det andra till vĂ€nster, sĂ„ att den hoppar fram o tillbaka sĂ„. Jag har provat panna med den inbyggda i mixern, men det Ă€r bara ett problem: att reverbet pannas likadant, sĂ„ att det följer liksom med ljudet fram o tillbaka, hur ska man göra för att panna virveln, men ha kvar reverbet pĂ„ dess plats? Jag kanske förklara detta pĂ„ ett svĂ„rt sĂ€tt, men hoppas ni förstĂ„r! đł
Piffen Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Förslagsvis öppnar du virveln i NN19 och Ă€ndrar mode till jump samt ökar spread. DĂ„ autopannas ljudet, höger, vĂ€nster. Och du slipper greja med automatisering eller matrix för mixern. PĂ„ med reverb RĂ€cker det inte med att du gör sĂ„? DĂ„ har du stereo och det hörs inte en massa studsande om du sĂ€nker wetness ordentligt. Speciellt inte om det ligger i en mix.. Annars fĂ„r du nog skapa tvĂ„ NN19 och koppla den en ena genom reverbet och lĂ„ta den ligga i mitten, du lĂ„ter reverbet stĂ„ pĂ„ 127 i wetness. Sen skapar du en NN19 till och lĂ„ter den snaren studsa med autopan som jag beskrev ovan.. DĂ„ fĂ„r du ju ocksĂ„ en variant pĂ„ det dĂ€r. Lite pilligt men det borde inte vara nĂ„gra större problem. Sen finns det sĂ€kert andra sĂ€tt, men nu ska jag till jobbet och vare sig hinner eller orkar tĂ€nka. TyvĂ€rr. Kanske finns det nĂ„n annan? Lycka till och Ă€r det nĂ„tt som Ă€r oklart sĂ„ lĂ€s en gĂ„ng till, det brukar hjĂ€lpa. đł //smulan
Sonnert Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 eller sÄ kan du lÀgga reverbet pÄ effect send i mixern och dra upp aux-ratten. dÄ ligger reverbet pÄ samma plats hela tiden.
Piffen Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 fasen dedacia.. u got me. đ Det dĂ€r Ă€r ju Ă€nnu enklare och smidigare faktiskt. konstigt att jag inte tĂ€nkte pĂ„ det. đ //smulan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.