Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan man ta bort plektrum skyddet på les paulen utan det ser dumt ut?

(alltså är den fast skruvad eller något så att det blir fula hål om jag tar bort den)

Tack!

Annons
Postat

Nej plektrumskyddet är en bärande del av gitarren och den kan bli skev om du tar bort det. Fungerar som ett stag.

Postat
Nej plektrumskyddet är en bärande del av gitarren och den kan bli skev om du tar bort det. Fungerar som ett stag.

precis... anledningen till att plektrumskydd finns är att den välvda kroppen på gitarren inte ska växa snett. Skyddet sitter fast och liksom balanserar vikten i träslaget på kroppen.

Postat

Testa, om du inte tycker att den blev snyggare så är det inga som helst problem att sätta dit det igen.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Det där med att det skulle vara ett stag eller så vet jag inte var ni läst eller hört nånstans. Inte verkar Gibson själva anse det i alla fall.

Det bästa är annars att köpa en Gibson Les Paul UTAN plektrumskydd. Det tror 17 det att det blir hål kvar om du lossar på plektrumskyddet, det är ju ditskruvat.

🙂

:musik

Postat

ja jag kör utan plektrumskyddet på min paul iaf.. det blir juh dock ett litet skruvhål nån cm från halsen men det är inget man tänker på..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.