Jump to content
Annons

Cort M 200 BK


MFC

Recommended Posts

Egentligen är det två frågor jag vill ha svar på..

Någon som kan säga något om Corts elgura M200 BK.. eller Cort överhuvudtaget..

Sen som nybörjare undrar jag hur mycket nytta jag har av en svaj till elguran.. jag kommer inte att ha råd att köpa guror hela tiden så kanske det ska finnas svaj från början att laborera med eller?..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
gladamatör (oregistrerad)

Tjena !!! Köpte en vanlig Cort (fenderkopia) och är nöjd med den. Visst finns det mycket bättre gitarrer men ska man lära sig att spela och få det att låta bra duger det med vilket märke som helst !!! keep on .... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Cort har jag för mig (utan att vara så påläst) är ett ok, men inte lysande märke. Det blir inte riktigt uselt men inte heller riktigt suveränt. Mitt råd är att släpa med någon som kan avgöra sådant som brusnivåer, halsens rakhet och liknande tekniska frågor till musikaffären. Själv måste du fundera på om halsen känns bekväm, om du kommer gilla utseendet om två år, om du gillar grundkaraktären i ljudet och annat som handlar om tycke och smak.

Svaj skulle jag vara en liten aning försiktig med på en billig gitarr. Risken är att svajet ger efter när du börjar bända strängarna vilket får den "kul" effekten att andra strängar som klingar sjunker när du böjer en sträng. Här är nog en teknisk kompis till god hjälp. Själv har jag klarat mig åtminstone tio år med ett stelopererat svaj som inte rör sig en milimeter ens om man vill. Om du skall ha ett över huvud taget har nog mest att göra med vilken genre du gillar mest. Teknisk metal och de olika retro-genrerna brukar vara de där det känns mest relevant.

Hoppas andra kan hjälpa dig mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det jag fått höra är att Cort tillverkar andras gitarrer.. men det tycker jag är märkligt för då borde man känna sig "hemma" med en Cort.. de jag provat var inte alls speciella.. fast de var akustiska. El-guran vet jag inget om.

Redigerat av MFC
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...