Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Har sett folk nämna att de har en studiecirkel.

Kan ni berätta hur det funkar & vem man vänder sig till

så har jag nåt att göra imorgon...

Annons
Posted

Studiefrämjandet kan man t.ex. vända sig till.

För att få starta en studiecirkel så ska man vara minst 3 st. Det passar ju alldeles utmärkt om man har ett t.ex. rockband med en trummis, bassist och guranist.

http://www.sfr.se

Snacka med studiefrämjandet och få mer information.

😄

Posted (edited)

Även Medborgarskolan kör studiecirklar för musiker...

Här i Borås har både Studiefrämjandet och Medborgarskolan replokaler. För Medborgarskolan (där jag var med tidigare) fungerar det som så att man ska vara minst 3 personer, och lägga minst 6 timmar (8 lektionstimmar) med minst tre personer närvarande i veckan, och får då dela replokal med ett annat band. Alternativt betalar man halva hyran själv, eller ser till att fylla upp 12 timmar i veckan så kan man få en egen replokal.

Utöver det så har dom haft bandutveckling då dom bjudit ner två killar och en tjej som jobbar med musik dagligen som var här över en helg. Dom lyssnade på alla band som anmält sig två gånger och gav tips vid båda. Var väldigt uppskattat och bra. Dom har även haft en helg då dom körde sångteknik. Allt gratis bortsett från medlemsavgiften.

Litegrann beroende på hur dom har organiserat sig där du bor, så tror jag att både Studiefrämjandet och Medborgarskolan är bra. Alla medlemmar i Medborgarskolans musikdel har 20% rabatt hos Musikbörsen. Han som håller i det är inte omöjlig att förhandla fram ett deal om folk vill gå ihop och skaffa sig ett PA och liknande. Och Studiefrämjandet har jag sett låter band spela på demoscener. Så oavsett om man är i behov av replokal eller inte så är det nog inte fel att kolla upp vad som erbjuds.

<EDIT> Var visst 20% rabatt 😱 </EDIT>

Edited by Jonte
Posted (edited)

För att få starta en cirkel måste man vara minst tre personer.

Medborgarskolan i Västerås har ett eget musikhus med en hel massa Replokaler, som man får utnyttja dygnet runt utan att dela med något annat band, om man inte vill det för att t.ex. få ner hyran.

Hyran beror på hur mycket man repar, men "kravet" är 8 studietimmar (45min) i veckan i genomsnitt.

Det finns även ett fullt utrustat rum med Stärkare, PA och trummset

Medborgarskolan har en kanondeal med Musikbörsen.

Alla band(medlemmar) inom Medborgarskolan har 20 % rabatt på ordinarie pris på Musikbörsen.

I Västerås har vi även rabatt på CD/DVD.

ta en titt på www.hangaren.nu

Edited by hangaren