Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej! Köpte ett M-Audio 1010 LT igår efter att ha läst utlåtadet i senaste studio... dock har några problem uppkommit som jag undrar om någon annan har någon erfarenhet av eller kan hjälpa till med...

1. När jag installerat senaste drivrutinerna från m-audios hemsida står det fortfarande att det är den gamla drivar versionen när man trycker på about i delta controlpanel?

2. Mätarna i M-audio delta control panel påverkar inte ljudet någonting?

Grymmt om nån skulle kunna komma upp med en lösning... Är sugen på att komma igång med beatsen 😕

MVH /Allan

edit: löste midi grejjen 😠 enkel inställning jag missat

Edited by EEL
Annons
Posted
2. Mätarna i M-audio delta control panel påverkar inte ljudet någonting?

Gå in på "Routing" eller vad det heter....där du styr vad som ska skickas till de olika utgångarna. Om du vill att reglarna i kontrollpanelen ska styra utljudet så väljer du "Monitor mixer"

/Jonas

Posted
Gå in på "Routing" eller vad det heter....där du styr vad som ska skickas till de olika utgångarna. Om du vill att reglarna i kontrollpanelen ska styra utljudet så väljer du "Monitor mixer"

Grymmt fick till det där med drivarna också så nu e allt frid o fröjd 🙂

Posted

osmo: Det är det bästa som hänt min data 🙂 hade iof ett audigy 2 innan så jag har inte så mycket att jämnföra med.... men jag har inte hittat nåt att klaga på än så länge...

Posted

Jihaa.. har löst ut mitt idag, hann bara mecka in de i datan å installa drivisar på lunchen.. ska genast ila hem efter arbetstid och börja labba.

Måste man direkt in å pilla i rout? för att få nå ljud?

• 2 weeks later...
Posted

Har funderat på att skaffa ett sånt här kort och har bara en liten fråga:

Är micpreampsen som finns på detta kort av bra kvalité eller bör man sattsa på en extern micpreamp?

Posted

Micpreampsen ger enbart 12V, vilket medför att få kondensatormickar fungerar tillfredställande, dynamiska mickar fungerar ju däremot. Om inte för alla mickar så för kondensatormickar rekommenderar jag en extern preamp i alla fall.