Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag har några frilansjobb som jag MÅSTE få klart snarast.

Och nu har jag klantat till mig rejält.

Råkade av misstag välja D:\ som VST plugg mapp. Så när jag startar cubase (SX1) så börjar han söka igenom alla möjliga slags DLL filer. Och mitt i allt så crashar programmet. Provade att avinstallera cubase och rensade alla nycklar. Men efter ominstallationen så fanns likt förbannat D:\ som standardplats för mina kära pluggar. Hur faan ska jag bära mig åt? 😏

Annons
Postat

gå in i kontrollpanelen, administriva verktyg, computer management och välj diskmanagement. Där byter du så att d:\ inte heter d:\ utan nått annat, och som d:\ lägger du nått annat som inte har en massa DLL-filer (exemeplvis din CD-läsare).

Sen går du in i Cubase och så kraschar det inte. Byt mapp där den letar efter plugins.

Postat
gå in i kontrollpanelen, administriva verktyg, computer management och välj diskmanagement. Där byter du så att d:\ inte heter d:\ utan nått annat, och som d:\ lägger du nått annat som inte har en massa DLL-filer (exemeplvis din CD-läsare).

Sen går du in i Cubase och så kraschar det inte. Byt mapp där den letar efter plugins.

Hmmm, vill du guida mig igen? Har nämligen windows XP professional. Svensk version.

Antar att jag ska in på "Administrationsverktyg", "datorhantering"???...

Postat
Jepp, klicka Diskhantering -> Högerklicka aktuell enhet (D:) och välj "Byt enhetsbeteckning"

Tackar som attan. Det gick. Men nu kan jag inte ändra tillbaka till d:. 😕

Postat
Jepp, klicka Diskhantering -> Högerklicka aktuell enhet (D:) och välj "Byt enhetsbeteckning"

Tackar som attan. Det gick. Men nu kan jag inte ändra tillbaka till d:. 😕

Om du satte CD-läsaren som D: måste du först "flytta" den till M: tex, för att kunna byta tillbaks till D: på den andra enheten.

Hmm, om du hajjar... 😏

Postat

Tackar som attan. Det gick. Men nu kan jag inte ändra tillbaka till d:. 😆

Om du satte CD-läsaren som D: måste du först "flytta" den till M: tex, för att kunna byta tillbaks till D: på den andra enheten.

Hmm, om du hajjar... 😆

Jag hajjar, men jag satte den på X:. D: ska vara ledigt, men går inte att välja. 😆

Postat

Hmm... Skumt värre..

Testade precis här bara för att se att det fungerade...

Har du startat om datorn eller så efter att du bytte enhetsbeteckning? I så fall kanske någon annan enhet trots allt har snott åt sig D:?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.