Jump to content
Annons

For better for worse (mp3)


Duger eller suger?  

11 röster

  1. 1. Duger eller suger?

    • 1 - Suger fet gnu-testikel
      1
    • 2 - Njaa!?
      6
    • 3 - Godkänt
      1
    • 4 - Bra jobbat, gubben
      1
    • 5 - Ring Bert NUUU!
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: For better for worse

ARTIST/GRUPP: Waster

GENRE: Akustisk pop/rock/ballad!??

LÅTLÄNGD: 3.20

KOMPOSITÖR: Jag

MEDVERKANDE: Janet är med på kör, David ligger bakom "fiolen" i slutrefrängerna och mixningen

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.59mb

STATUS: Färdig demo (tillsvidare)!

LÅTLÄNK: Waster

Ja ni gott folk!? Finns väl lite att putsa på kanske, men tillsvidare får den nog duga som den är!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Herregud, det gitarrljudet fastnade så det hette duga!

Jag tycker det känns som om rösten skall bytas ut.

Jag vet inte röstregistret hos killen, men det känns

som om det hade passat bättre med en ljusare röst.

Kören som kommer in senare hade passat bättre i

Lead och istället lägga den mörka/dova som kör.

Annars är det ett fruktansvärt bra verk!

3/5 pga sången.

Link to comment
Dela på andra sajter

melodiskt och fint. rösten ligger en liten liten aning out of tune precis i början där av första versen. den darrar lite ibland också, som att sångaren inte bjuder till fullt ut utan tvekar lite ibland. liiite lite för hög nivå på sången också kanske.. gillar kvinnostämmorna i bakgrunden.

överlag är det en bra låt med stor potential. jättebra gitarrspel också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska bra tycker jag dock så är den lite för "nära". Produktionen hoppar upp i ansiktet på en som en kompis som pratar med en på 20cm håll. Rätt skön låt dock med fina körer.

I övrigt så tycker jag att varken sångljudet eller sånginsatsen håller. Det låter som att du sjungit 5cm ifrån micken istället för 20-30cm. Du verkar kämpa väldigt hårt för att träffa tonerna men det är ändå surt stora delar av låten. Svajigt liksom. Men om du tränar lite extra så...

Kämpa på! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

+

tycker inte sången är för nära, men skär lite mer bas i den.

bra bragrundstugg

funkar hyffsat

-

texten är tyvärr dålig på sina ställen.

mixen är lite grötig.

du kan inte sjunga tyst när nån annan skriker i bakgrunden.

för mycket bakgrundstugg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nelerion: Vadå fastnade? Är gitarren för "låg", eller?

Bra idé med sången! Får se om jag "orkar" lägga om den!?

m_ericsson: Japp, det är nåt skumt där i första versen! Inte helt otänkbart, att jag kanske höll igen lite, när jag spelade in sången!? Jag bor i lägenhet och det är en aning lyhört...

Phobos: Stämmer nog att jag sjöng för nära micken (kanske 10cm)!? Tänkte att det kanske kunde hjälpa till, att bli av med "vägljud, fiskmåsar osv...

MusicGene: Tackar för dina visdomsord!

Link to comment
Dela på andra sajter

Minus: gitarren är ostämd, sången känns sådär... Mixen på sången är mörk. Det händer inte så mycket i låten, den liksom bara går och går. 😏

Plus: Killen (samma kille som sjunger lead? Det är det inte va?) som kommer in i slutet och sjunger en oktav över. Så ska det vara hela tiden! 😠

Jobba på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nelerion: Vadå fastnade? Är gitarren för "låg", eller?

Oj!

😕

Det var absolut inte så jag menade. Det jag menade var

att den underbara gitarren etsade sig fast direkt och ök-

ade på min njutning ordentligt när jag lyssnade på låten.

[Den ljusa sologitarren - är så dålig på instrumentnamn]

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie: Jorå, det är allt jag som sjunger "oktaven" på slutet oxå 😉 Du håller alltså med den gode Herr Nelerion ang. sången! Intressant idé, som tål att tänkas på!

Nelerion: Oj, det var ju kul att höra! Trodde att det var nån slags kritik, som jag inte fattade 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie: Jorå, det är allt jag som sjunger "oktaven" på slutet oxå 😉 Du håller alltså med den gode Herr Nelerion ang. sången! Intressant idé, som tål att tänkas på!

Då så! Bara att sjunga en oktav upp då! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt styltig sång. Låter som om ni har mickat upp hans näshår..Trummorna låter som en dålig dag i studion. Ointressant lirat och tråkigt ljud. Sång fx i sticket låter sjuukt dåligt. Och för att inte tala om låten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är helt okey men det är sången som är lite för svajig, speciellt kören som ska hålla raka toner. Autotune borde kunna fixa sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt styltig sång. Låter som om ni har mickat upp hans näshår..Trummorna låter som en dålig dag i studion. Ointressant lirat och tråkigt ljud. Sång fx i sticket låter sjuukt dåligt. Och för att inte tala om låten...

Jo jag vet att ärlighet varar längst men en gnutta finkänslighet

är inget som skadat världen heller.

Varför inte slänga in lite tips också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt styltig sång. Låter som om ni har mickat upp hans näshår..Trummorna låter som en dålig dag i studion. Ointressant lirat och tråkigt ljud. Sång fx i sticket låter sjuukt dåligt. Och för att inte tala om låten...

Jo jag vet att ärlighet varar längst men en gnutta finkänslighet

är inget som skadat världen heller.

Varför inte slänga in lite tips också?

Håller med, Nelerion, mcabe har farit fram med sågen på åtskilliga ställen bland demoinspelningarna inatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...